Április 10-én tartottuk idén a Promóciók napja konferenciánkat, ahol az elmúlt másfél év legsikeresebb promócióinak díjazása mellett több nagyon izgalmas előadást is hallhattak a résztvevők a témában. Ahogy mondani szoktuk, az egész nap a promóciókról szólt nálunk – és ez így is van.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
Az esemény hajszál pontosan két héttel előzte meg a Los Angelesben megrendezett Variety Entertainment Marketing Summitot, ahol a szórakoztatóipar legnagyobbjainak marketingért felelős vezetői osztották meg tapasztalataikat és meglátásaikat. Bár a két terület első ránézésre nem áll túl közel egymáshoz, de ha jobban megnézzük mégis, csak méretükben nem összehasonlíthatók. Ha az általunk vizsgált promóciók legsikeresebbjeit vesszük nagyító alá, pont azokat az ismérveket találjuk, amelyek a szórakoztatóiparban is fontosak. Élmény, szórakoztatás, érzelmi bevonás, pozitív emlék. Ezért kell a jól megtervezett mechanizmus, a nyereménypiramis, aminek nem mindegy, mi van a csúcsán, milyen széles és többlépcsős, mennyire bonyolult vagy egyszerű, hogy a játékban az azonnali nyeremény alap, és az alacsony belépési küszöb elvárás, hogy fontos, hogy mindenki számára elérhető legyen, és túlmutasson a közvetlen célcsoporton, mert ettől fair, szóval akarjon bevonni minél nagyobb közösséget, közönséget…
A Summiton az egyik központi téma annak a problémának a felvetése volt, miszerint a marketingkampányok túlcélzásaikkal leszűkítik a célcsoportot, és így potenciális fogyasztókat veszítünk, vagyis saját munkánk sikerének gátját is mi magunk teremtjük ezzel. A Warner Bros jó példaként hozta fel a Minecraft filmet, ahol már a fejlesztési szakaszban bevonták a legismertebb Minecraft-tartalomgyártókat organikus alkotótársként. Ez segített a film hiteles és széles körű népszerűsítésében, amivel a Financial Times szerint a film várhatóan 700 millió dolláros globális bevételt ér el, amivel a második legnagyobb bevételű videojáték-adaptáció lesz megelőzve a 2023-as Super Mario Bros. filmet. Az Universal Pictures a Wicked című film marketingkampányát említette. A musical rajongótábora önmagában kevés lett volna egy több százmillió dolláros projekthez, ezért a kampányt kifejezetten a musicalrajongók világán túlra is kiterjesztették, de figyelembe vették a helyi közönség sajátosságait. A Reuters közlése szerint a film 164,2 millió dolláros globális bevétellel nyitott, ami rekordot jelent Broadway-musicaladaptációk között.
A promóciók terén nem beszélhetünk ilyen nagy számokról, de pozitív élményekről mint a siker alapjairól ugyanígy. Azt gondolom, hogy sokat lehetett tanulni abból a tucatnál is több konkrét sikeres projektből, amely bemutatásra került konferenciánkon. És aki rászánta az időt, meghallgathatta azokat a sikertényezőket, amelyek jelenleg szükségesek a legjobb promóciók összeállításához. A Trade magazin 6–7. számában részletesen beszámolunk az eseményről és a nyertes promóciókról.
Kapcsolódó cikkeink
A szépségápolás újonnan felfedezett területe a szájápolás
A szájápolás már évek óta nemcsak egészségügyi kérdés, hanem a…
Tovább olvasom >Újabb 1800 fával zöldít a Henkel és a 10 Millió Fa Alapítvány
Öt éve működik együtt a Henkel Magyarország és a 10…
Tovább olvasom >Több mint 44 ezren próbálkoztak a vegánsággal idén januárban
Hatalmas sikernek tartja az idei Veganuárt szervezője, a Prove. Az idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
Kreatív szakemberből lett parfümőr, de Hídvégi Tom szerint mindkét szakma…
Tovább olvasom >Észak-Európában erősít a Salling Group
Az, hogy a Salling Group több mint 300 Rimi üzletet…
Tovább olvasom >