Az élet 50 felett
Tény, hogy napjainkban minden ötödik, de néhány év múlva már minden negyedik magyar átlépi az 50 éves korhatárt. Ez azonban még nem minden. Változik az életmódjuk, a már felgyorsult világunkba született és abban felnövő gyermekeik révén az ő ismereteik köre is egyre szélesebb.– A korábbiaktól eltérő elvárásokkal, tervekkel kezdenek sokan új életet 50 fölött – véli Iglódi Csaba, a célcsoport igényeivel régóta kiemelten foglalkozó NetAktív kommunikációs ügynökség vezetője, majd hozzáteszi: – Tehetik, hiszen ekkor már figyelmüket és anyagi erőforrásaikat egyre kevésbé kötik le a lakhatás és gyereknevelés kérdései – utazhatnak, szórakozhatnak, és egyre több idejük, lehetőségük van önmagukra is odafigyelni. Életkoruk egyre kevésbé van homlokukra írva – baráti beszélgetések alkalmával egyre gyakrabban hallható a meglepett felkiáltás: „Tényleg? Már elmúltál 50?”
A fejlett ipari országokban már egyre nagyobb becsben tartott ezüstgeneráció itthon is helyet követel magának. Helyet az odafigyelésben, helyet a fogyasztásban és helyet a kommunikációban is, mert az mégsem járja, hogy a médiatervezők figyelme örökre megálljon a 49. életévnél. A 50 felettiek felé irányuló üzenetek, a számukra fejlesztett termékek és szolgáltatások sora ma még rövid, de a gazdaság előrelátó szereplői már számolnak velük.
Az április 2-án megrendezésre kerülő Magyar Fogyasztó 50+ konferencia (www.magyarfogyaszto.hu) ezt a különlegesen fontos célcsoportot állítja az érdeklődés középpontjába. Összegyűjti a róluk készült kutatásokat; bemutatja azokat a vállalatokat, amelyek már felfedezték őket; nemzetközi kitekintésében feltérképezi a nekik készülő médiumokat; elgondolkodik azon, miféle kreatív megközelítések vezetnek el hozzájuk, és hogy vajon érdemes-e a „18–49”-es korosztályra koncentráló kampánytervezést „25–65”-re módosítani. Az eseményhez kapcsolódóan egy tematikus webújság bemutatójára is sor kerül majd.
A generáció felé forduló figyelem bizonyítéka az a rendezvény is, amely Aktív 50+ Presztízskiállítás címmel május végén kerül megrendezésre a Syma Csarnokban.
(A kiállítással kapcsolatos további információ a Trade magazin szerkesztőségétől kapható.)
A Magyar Fogyasztó 50+ konferencia 2008. április 2-án reggel 9 órakor kezdődik Budapesten, a Vista Rendezvényteremben (1061 Budapest, Paulay Ede u. 9.). A részvétel feltételeiről, illetve a programról Szabó Zsófia ad felvilágosítást telefonon az (1) 269-1676-os számon, vagy írásban a szabo.zsofia@magyarfogyaszto.hu e-mail címen. A program elérhető a www.magyarfogyaszto.hu honlapon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >