Az elemesek adják az energiát a légfrissítőpiacnak
Lassul a tavaly még két számjegyű növekedést mutató légfrissítőpiac növekedési üteme. A piac közel egyharmadát továbbra is az aeroszolos termékek jelentik. A legdinamikusabb fejlődő szegmens az elemes készülékeké. Hűségesek bevált márkáikhoz
– A piacot, tapasztalataink és a Nielsen piackutatási adatai szerint, az utóbbi hónapokban a növekedés lassulása jellemzi. Természetesen szegmensenként eltérnek a trendek – elemzi a kialakult helyzetet Pető Szilvia, a Sara Lee Hungary Zrt. brand menedzsere (Ambi Pur).
Az év vége azonban még tartogathat meglepetéseket. Hiszen a kategóriának az egyik sajátossága, hogy
a folyamatos innovációk viszik évről évre előre, a hozzájuk kapcsolódó kommunikáció generálja és tartja fenn a fogyasztók érdeklődését. Az újdonságok egyrészt az illatok területén, másrészt a készülékek, eszközök között jelennek meg.
– A gazdasági válság hatására enyhén átalakultak a fogyasztói szokások – jelzi a brand menedzser –, de ez nemcsak a fogyasztóknak, hanem a diszkont áruházaknak is köszönhető. Ugyanis nagyon alacsony árfekvésű termékeket kínálnak a vásárlóknak. A jellemző azonban az, hogy aki eddig is márkás termékeket használt a légfrissítésben, az ragaszkodik a jól bevált és megszokott illatokhoz, nem vált.
Szagsemlegesítés, illatosítás
A legnagyobb szeletet kitevő, a piac közel egyharmadát képviselő, hagyományosan közkedvelt aeroszolok között is teret hódít a szagsemlegesítés. A dupla funkcionalitás, vagyis az egyszerre kellemetlen szagokat semlegesítő és kellemes illatot kibocsátó termékek is főként a márkás gyártók – Ambi Pur, Brise, Airwick – kínálatában jelennek meg újabb és újabb variációval.
A piac közel ötödét kitevő elemes szegmens jelentősége a teljes légfrissítőpiacon egyre növekszik. A professzionális megoldásokat kínáló szállítóknál már évek óta rendelkezésre áll ez a technológia, ami egyre inkább érthetővé és elérhetővé válik a háztartások számára is.
– Bár az SCA Tork divíziójának fő profilja a professzionális higiéniai papír, kínálatunkban régóta megtalálható egy egyszerűen és rugalmasan programozható légfrissítő készülék, amelybe háromféle (citrus-, gyümölcs- és virágillatú) utántöltőt is ajánlunk – nyilatkozza Rédey Anikó, az SCA Hygiene Products Tork marketingmenedzsere. –
Fontos, hogy ezek a légfrissítők ne elfedjék, hanem semlegesítsék a kellemetlen szagokat. Hiszen a mosdókkal szemben támasztott egyik alapvető követelmény a kellemetlen szagok távol tartása, és az állandó friss környezet biztosítása. Ha valaki betér egy mosdóhelyiségbe, az ott kialakuló első benyomás nagyban hozzájárul az adott kereskedelmi egységről, irodáról vagy étteremről kialakított képhez.
Permetezők mozgásérzékelővel
Gerei Ádám, a Kimberly-Clark Professional szakembere is hangsúlyozza a terület fontosságát. Egy mosdót hiába tartanak tisztán, a kellemetlen szagokat nem lehet megelőzni, csak ha használnak valamilyen légfrissítőrendszert. Fontos a presztízs, a profi megjelenés, az image, de emellett nagy hangsúlyt kap a költséghatékonyság is. – A Kimberly-Clark Professional kétfajta megoldást nyújt a profi felhasználóknak. Ezek környezetbarát rendszerek, mivel a csomagolás visszaforgatott anyagokból áll, az illatok pedig CFC-mentesek – mondja Gerei Ádám. – A falra szerelhető elektronikus adagolóhoz négyféle – fűszeres virág, lágy citromos, lágy gyümölcs, erdei és illatmentes – utántöltő patront kínálunk. A mechanikus adagoló pedig egy új, szabadalmaztatott rendszer, alacsony üzemeltetési költséggel, erdő- és óceánillatú utántöltővel kapható.
A háztartásoknak kínált elemes készülékek sikere Pető Szilvia, az Ambi Pur Brand Managere szerint az állandó innovációnak köszönhető. Az idei évben szinte minden nagy gyártó szenzoros érzékelővel látja el ezeket az eszközöket, így csak mozgást érzékelve permetezik az előre beállított időközönként a friss illatot a levegőbe. Ennek az újításnak köszönhetően már nem kell a készülék ki- és bekapcsolásával foglalkozni, így takarékosabb a működése is, hiszen feleslegesen nem illatosít.
Sivatagtól az autóig
Sokan úgy vélik, ami igazán fontos, az a szemnek láthatatlan. Nem véletlen tehát, ha a különböző illatok más és más hangulatot idéznek fel, asszociációra késztetnek, ellazítanak, vagy éppen mozgósító hatásúak, de mindenképpen emóciókat ébresztenek. Ezért is fontos az otthon illata, ezért kínálnak a gyártók annyiféle variációt az elektromos készülékek, a dekoratív termékek és a gyertyák körében. Az Ambi Pur termékbevezetések idén főként az elektromos szegmensre koncentrálnak. Egzotikus illatokat hoznak a magyar piacra, melynek kifejlesztésében a National Geographic segítette munkájukat. Az egyik a japán tatami fűszeres illata, a másik a nevadai sivatag virágának különleges illata, amelyet elektromos mono, 3volution és gyertya variációkban is kínálnak. A hazai piacon egyedülálló újdonsággal jelennek meg a zselé-szegmensben is, a dekoratív Ambi Pur termék apró kis folyékony gömböcskéivel semlegesíti a rossz szagokat, így biztosítva folyamatos frissességet és jó illatot az otthonokban. Az autós-szegmens folyamatos piaci változásait nyomon követve pedig megjelenik az új Ambi Pur akasztós légfrissítő, mely három lépésben, akár hét hétig is folyamatos illatot biztosít a gépkocsik utasterében, négy különböző illatvariációban. A termékbevezetéseket az Ambi Pur esetén is erős tv-kampánnyal, sajtó- és online hirdetésekkel támogatják.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >