Az élelmiszeripar is megkongatta a vészharangot a Vörös-tengeri krízis miatt
Az elmúlt időszakban egyre növekvő feszültség tapasztalható a Vörös-tenger térségében a jemeni húszi terroristák hajókat érő fegyveres támadásai miatt Az amerikai és brit katonai erők válaszcsapásokkal reagálnak, de a helyzet súlyos hatásokkal jár az európai vállalatokra és az áruszállításra is.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/01/pexels-sascha-hormel-1095814.jpg)
A kép illusztráció
Az autógyártástól kezdve az élelmiszer- és áruforgalmazásig számos iparág érintett. A Tesla például január 29-én kénytelen volt két hétre leállítani a Berlin melletti gigagyárában a termelést a vörös-tengeri áruszállításban tapasztalható fennakadások miatt. A pontos okokat a cég nem közölte, de az ágazat széles körű alkatrészhiánytól szenved.
A válság nem csak az autóipart érinti. Nagy brit kiskereskedők, beleértve a Tesco-t is, már év eleje óta figyelmeztetnek arra, hogy áruhiány léphet fel bizonyos termékeknél. A Pepco is hasonlóképpen készül a lehetséges kihívásokra. A Lidl is megszólalt, jelezve, hogy az áruhiányt és a kialakult helyzet hatásait ők is hamarosan érezni fogják.
A gazdasági teljesítmény szempontjából kulcsfontosságú autógyárak alkatrészhiány miatti termelési szünetei csak a krízis egyik aspektusa. A vásárlók is számolhatnak aggasztó következményekkel. A várható áruhiányok miatt az árak növekedhetnek, és az áruk késése számos szállítmányozó céget érint.
A Vörös-tengeri térségben történt események miatt a teherszállítók kitérnek a Szuezi-csatorna felé, ami növeli az európai kikötőkbe érkezés idejét. Ez a folyamat költségek növekedéséhez vezethet, és az árakra is kihatással lehet. Az áruszállítás elakadása globális szinten is hatással lehet, például Ausztráliában is átmeneti áruhiányokat okozhat.
Az élelmiszeripar különösen érzékeny lehet a válság hatásaira. Számos termelő aggódik, hogy a hosszabb tengeri útvonalon a friss zöldség-gyümölcs áruik megromolhatnak, mielőtt célba érnének. Ez az aggodalom az áruhiányok mellett a mezőgazdasági termelésre is komoly hatást gyakorolhat.
A válság hatásai a kiskereskedők piaci versenyét is befolyásolják. A Tesco és a Lidl is felkészül az esetleges áruhiányokra és az árak emelkedésére. Az üzletláncoknak óvatosnak kell lenniük az árak növelésekor, hogy ne veszítsék el vásárlóikat a versenytársak javára.
Az áruszállítás zavartalanságának érdekében számos cég próbál megoldásokat találni, például a hajózási útvonalak átszervezését és a szállítási stratégiák módosítását. A következő hetekben és hónapokban a vállalatoknak kreatív megoldásokra lesz szükségük a válság kezelése érdekében, miközben az egész világot érintő gazdasági kihívásokkal néznek szembe.
Kapcsolódó cikkeink
Új típusú eladáshelyi hirdetőeszközt vezet be Magyarországon a Tesco
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen…
Tovább olvasom >Megnyílik a Lidl első szerszám-mintaboltja Biatorbágyon
A Lidl üzletlánc az ezen a héten nyitja meg első…
Tovább olvasom >Új Lidl nyílt Pécsett
Áprilisban Pécsett, a Kertváros központjában nyitotta meg a Lidl 204. magyarországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >