Az élelmiszeripar is megkongatta a vészharangot a Vörös-tengeri krízis miatt
Az elmúlt időszakban egyre növekvő feszültség tapasztalható a Vörös-tenger térségében a jemeni húszi terroristák hajókat érő fegyveres támadásai miatt Az amerikai és brit katonai erők válaszcsapásokkal reagálnak, de a helyzet súlyos hatásokkal jár az európai vállalatokra és az áruszállításra is.

A kép illusztráció
Az autógyártástól kezdve az élelmiszer- és áruforgalmazásig számos iparág érintett. A Tesla például január 29-én kénytelen volt két hétre leállítani a Berlin melletti gigagyárában a termelést a vörös-tengeri áruszállításban tapasztalható fennakadások miatt. A pontos okokat a cég nem közölte, de az ágazat széles körű alkatrészhiánytól szenved.
A válság nem csak az autóipart érinti. Nagy brit kiskereskedők, beleértve a Tesco-t is, már év eleje óta figyelmeztetnek arra, hogy áruhiány léphet fel bizonyos termékeknél. A Pepco is hasonlóképpen készül a lehetséges kihívásokra. A Lidl is megszólalt, jelezve, hogy az áruhiányt és a kialakult helyzet hatásait ők is hamarosan érezni fogják.
A gazdasági teljesítmény szempontjából kulcsfontosságú autógyárak alkatrészhiány miatti termelési szünetei csak a krízis egyik aspektusa. A vásárlók is számolhatnak aggasztó következményekkel. A várható áruhiányok miatt az árak növekedhetnek, és az áruk késése számos szállítmányozó céget érint.
A Vörös-tengeri térségben történt események miatt a teherszállítók kitérnek a Szuezi-csatorna felé, ami növeli az európai kikötőkbe érkezés idejét. Ez a folyamat költségek növekedéséhez vezethet, és az árakra is kihatással lehet. Az áruszállítás elakadása globális szinten is hatással lehet, például Ausztráliában is átmeneti áruhiányokat okozhat.
Az élelmiszeripar különösen érzékeny lehet a válság hatásaira. Számos termelő aggódik, hogy a hosszabb tengeri útvonalon a friss zöldség-gyümölcs áruik megromolhatnak, mielőtt célba érnének. Ez az aggodalom az áruhiányok mellett a mezőgazdasági termelésre is komoly hatást gyakorolhat.
A válság hatásai a kiskereskedők piaci versenyét is befolyásolják. A Tesco és a Lidl is felkészül az esetleges áruhiányokra és az árak emelkedésére. Az üzletláncoknak óvatosnak kell lenniük az árak növelésekor, hogy ne veszítsék el vásárlóikat a versenytársak javára.
Az áruszállítás zavartalanságának érdekében számos cég próbál megoldásokat találni, például a hajózási útvonalak átszervezését és a szállítási stratégiák módosítását. A következő hetekben és hónapokban a vállalatoknak kreatív megoldásokra lesz szükségük a válság kezelése érdekében, miközben az egész világot érintő gazdasági kihívásokkal néznek szembe.
Kapcsolódó cikkeink
Központosított beszerzéssel növelné nyereségességét az Aldi Nord
Tovább centralizálja beszerzési folyamatait az Aldi Nord annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Sok a húsvéti újdonság a Lidl-nél
A Lidl Magyarország idén húsvétkor is bő kínálattal és kedvező…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >