Az élelmiszerinfláció előnye: tudatosabbak lettek a fogyasztók?
A gazdasági helyzet változása hatással van a fogyasztói magatartásra Európa-szerte, beleértve Magyarországot is, ahol a vásárlók egyre tudatosabbak a kiadásaikkal kapcsolatban. Napjainkban jelentős infláció miatt a fogyasztók jelentős része figyelmet fordít arra, hogy pontosan mennyit és mit vásárol, így csökkentve a felesleges kiadásokat és a pazarlást. Nagypéter Sándor, a DélKerTÉSZ elnöke szerint a magyarok is kevesebbet költenek élelmiszerekre, de hatékonyabban használják fel azokat.
Az árérzékenység mellett a promóciók és akciók kiemelt szerepet kapnak, mivel ezek jelentősen befolyásolják a fogyasztói döntéseket. Ebben az összefüggésben fontos, hogy a magyar zöldségtermelők termékei széles körben elérhetőek legyenek a boltokban, versenyképes áron, ami mind a fogyasztók, mind a termelők számára kedvező. A termelési hatékonyság növelése érdekében kiemelt figyelmet kell fordítani a jobb hozamra és a magasabb minőségre – derül ki a Pénzcentrum cikkéből.
A magyar zöldségtermelők számára elengedhetetlen, hogy alkalmazkodjanak a változó piaci körülményekhez. Ez magában foglalja a folyamatos technológiai fejlesztéseket, mint például az automata öntözőrendszereket, a zöldségházak szellőztetését és árnyékolását. A klímaváltozás okozta extrém időjárási viszonyok kezelése további kihívásokat jelent a termelők számára, amelyeket szintén technológiai innovációkkal kell kezelniük.
Az új zöldségfajták fejlesztése is fontos tényező, különösen a vírusokkal szembeni ellenálló képesség növelése érdekében, amelyek egyre nagyobb veszélyt jelentenek a termésre. A DélKerTÉSZ ennek érdekében folyamatosan végez fajtakísérleteket, hogy az új, ellenálló fajták minél hamarabb elérhetőek legyenek a piaci termesztésben.
A jövőben kulcsfontosságú lesz a magyar termékek promóciójának és elérhetőségének növelése, mind a hazai, mind a nemzetközi piacon, hogy a magyar zöldségtermelők hosszú távon is versenyképesek maradhassanak a globális piacon.
Kapcsolódó cikkeink
DélKerTÉSZ: karácsonykor is tudatosan! – Tippek a vitamindús ünnepi menühöz
A karácsonyi időszakban az ételek kiemelt szerepet kapnak a családi…
Tovább olvasom >Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >