Az élelmiszerinfláció előnye: tudatosabbak lettek a fogyasztók?
A gazdasági helyzet változása hatással van a fogyasztói magatartásra Európa-szerte, beleértve Magyarországot is, ahol a vásárlók egyre tudatosabbak a kiadásaikkal kapcsolatban. Napjainkban jelentős infláció miatt a fogyasztók jelentős része figyelmet fordít arra, hogy pontosan mennyit és mit vásárol, így csökkentve a felesleges kiadásokat és a pazarlást. Nagypéter Sándor, a DélKerTÉSZ elnöke szerint a magyarok is kevesebbet költenek élelmiszerekre, de hatékonyabban használják fel azokat.

Kevesebbet költenek, de kevesebbet is pazarolnak
Az árérzékenység mellett a promóciók és akciók kiemelt szerepet kapnak, mivel ezek jelentősen befolyásolják a fogyasztói döntéseket. Ebben az összefüggésben fontos, hogy a magyar zöldségtermelők termékei széles körben elérhetőek legyenek a boltokban, versenyképes áron, ami mind a fogyasztók, mind a termelők számára kedvező. A termelési hatékonyság növelése érdekében kiemelt figyelmet kell fordítani a jobb hozamra és a magasabb minőségre – derül ki a Pénzcentrum cikkéből.
A magyar zöldségtermelők számára elengedhetetlen, hogy alkalmazkodjanak a változó piaci körülményekhez. Ez magában foglalja a folyamatos technológiai fejlesztéseket, mint például az automata öntözőrendszereket, a zöldségházak szellőztetését és árnyékolását. A klímaváltozás okozta extrém időjárási viszonyok kezelése további kihívásokat jelent a termelők számára, amelyeket szintén technológiai innovációkkal kell kezelniük.
Az új zöldségfajták fejlesztése is fontos tényező, különösen a vírusokkal szembeni ellenálló képesség növelése érdekében, amelyek egyre nagyobb veszélyt jelentenek a termésre. A DélKerTÉSZ ennek érdekében folyamatosan végez fajtakísérleteket, hogy az új, ellenálló fajták minél hamarabb elérhetőek legyenek a piaci termesztésben.
A jövőben kulcsfontosságú lesz a magyar termékek promóciójának és elérhetőségének növelése, mind a hazai, mind a nemzetközi piacon, hogy a magyar zöldségtermelők hosszú távon is versenyképesek maradhassanak a globális piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >DélKerTÉSZ: házhoz jönnek a magyar zöldségek
Magyarország legnagyobb termelő és értékesítő szövetkezete új fejezetet nyit a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Globális élelmiszer-drágulást hozhat a pálmaolaj-krízis
A világ legnagyobb pálmaolaj-exportőrei, Indonézia és Malajzia a következő években…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Új irányt vesz az Auchan: kisebb boltokkal lépne szintet a hipermarketlánc
Az Auchan Magyarország új stratégiát hirdetett: a következő években kisebb…
Tovább olvasom >