Az élelmiszerinfláció előnye: tudatosabbak lettek a fogyasztók?
A gazdasági helyzet változása hatással van a fogyasztói magatartásra Európa-szerte, beleértve Magyarországot is, ahol a vásárlók egyre tudatosabbak a kiadásaikkal kapcsolatban. Napjainkban jelentős infláció miatt a fogyasztók jelentős része figyelmet fordít arra, hogy pontosan mennyit és mit vásárol, így csökkentve a felesleges kiadásokat és a pazarlást. Nagypéter Sándor, a DélKerTÉSZ elnöke szerint a magyarok is kevesebbet költenek élelmiszerekre, de hatékonyabban használják fel azokat.

Kevesebbet költenek, de kevesebbet is pazarolnak
Az árérzékenység mellett a promóciók és akciók kiemelt szerepet kapnak, mivel ezek jelentősen befolyásolják a fogyasztói döntéseket. Ebben az összefüggésben fontos, hogy a magyar zöldségtermelők termékei széles körben elérhetőek legyenek a boltokban, versenyképes áron, ami mind a fogyasztók, mind a termelők számára kedvező. A termelési hatékonyság növelése érdekében kiemelt figyelmet kell fordítani a jobb hozamra és a magasabb minőségre – derül ki a Pénzcentrum cikkéből.
A magyar zöldségtermelők számára elengedhetetlen, hogy alkalmazkodjanak a változó piaci körülményekhez. Ez magában foglalja a folyamatos technológiai fejlesztéseket, mint például az automata öntözőrendszereket, a zöldségházak szellőztetését és árnyékolását. A klímaváltozás okozta extrém időjárási viszonyok kezelése további kihívásokat jelent a termelők számára, amelyeket szintén technológiai innovációkkal kell kezelniük.
Az új zöldségfajták fejlesztése is fontos tényező, különösen a vírusokkal szembeni ellenálló képesség növelése érdekében, amelyek egyre nagyobb veszélyt jelentenek a termésre. A DélKerTÉSZ ennek érdekében folyamatosan végez fajtakísérleteket, hogy az új, ellenálló fajták minél hamarabb elérhetőek legyenek a piaci termesztésben.
A jövőben kulcsfontosságú lesz a magyar termékek promóciójának és elérhetőségének növelése, mind a hazai, mind a nemzetközi piacon, hogy a magyar zöldségtermelők hosszú távon is versenyképesek maradhassanak a globális piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Spanyolországban hathavi mélypontra lassult az infláció áprilisban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >