Az élelmiszerinfláció előnye: tudatosabbak lettek a fogyasztók?
A gazdasági helyzet változása hatással van a fogyasztói magatartásra Európa-szerte, beleértve Magyarországot is, ahol a vásárlók egyre tudatosabbak a kiadásaikkal kapcsolatban. Napjainkban jelentős infláció miatt a fogyasztók jelentős része figyelmet fordít arra, hogy pontosan mennyit és mit vásárol, így csökkentve a felesleges kiadásokat és a pazarlást. Nagypéter Sándor, a DélKerTÉSZ elnöke szerint a magyarok is kevesebbet költenek élelmiszerekre, de hatékonyabban használják fel azokat.

Kevesebbet költenek, de kevesebbet is pazarolnak
Az árérzékenység mellett a promóciók és akciók kiemelt szerepet kapnak, mivel ezek jelentősen befolyásolják a fogyasztói döntéseket. Ebben az összefüggésben fontos, hogy a magyar zöldségtermelők termékei széles körben elérhetőek legyenek a boltokban, versenyképes áron, ami mind a fogyasztók, mind a termelők számára kedvező. A termelési hatékonyság növelése érdekében kiemelt figyelmet kell fordítani a jobb hozamra és a magasabb minőségre – derül ki a Pénzcentrum cikkéből.
A magyar zöldségtermelők számára elengedhetetlen, hogy alkalmazkodjanak a változó piaci körülményekhez. Ez magában foglalja a folyamatos technológiai fejlesztéseket, mint például az automata öntözőrendszereket, a zöldségházak szellőztetését és árnyékolását. A klímaváltozás okozta extrém időjárási viszonyok kezelése további kihívásokat jelent a termelők számára, amelyeket szintén technológiai innovációkkal kell kezelniük.
Az új zöldségfajták fejlesztése is fontos tényező, különösen a vírusokkal szembeni ellenálló képesség növelése érdekében, amelyek egyre nagyobb veszélyt jelentenek a termésre. A DélKerTÉSZ ennek érdekében folyamatosan végez fajtakísérleteket, hogy az új, ellenálló fajták minél hamarabb elérhetőek legyenek a piaci termesztésben.
A jövőben kulcsfontosságú lesz a magyar termékek promóciójának és elérhetőségének növelése, mind a hazai, mind a nemzetközi piacon, hogy a magyar zöldségtermelők hosszú távon is versenyképesek maradhassanak a globális piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >NGM: a kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok is részt vesznek az áremelések elleni küzdelemben
A kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok önkéntes alapon vállalják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >