Óriási üzlet az élelmiszerhamisítás
Az Európai Unió felmérése szerint az élelmiszerlánc-termékekkel való visszaélés, a hamisítás és az adóelkerülés a legnagyobb üzlet a kábítószer-kereskedelem után – mondta a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) kiemelt ügyek igazgatóságának vezetője az M1 aktuális csatornán.
Helik Ferenc hozzátette, „slágerélelmiszer” bármi lehet, a kakaótól a gesztenyemasszáig, húsipari vagy tejtermékekig minden, ami nagy mennyiségben és gyorsan fogy, mivel így a „bűnjel” hamar eltűnhet.
Ezért is fontos, hogy az emberek csak megbízható helyeken vásároljanak, aluljárókban, bizonytalan weboldalakon pedig ne – tette hozzá.
Kitért arra, hogy 2012. március 15-én, öt éve kezdte meg munkáját a Nébih, és a kiemelt ügyek igazgatósága is ekkor jött létre, amely az olaszországi és dániai hasonló hatóság mellett a harmadik ilyen felügyelet volt akkor az unióban.
A Nébihnek azóta is két fő feladata van, a fogyasztók tájékoztatása ismeretterjesztő anyagokkal és terméktesztekkel, valamint az illegális tevékenység visszaszorítása – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan táplálkozzunk kánikulában? – a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének tanácsai
A nyár a lazítás, a nyaralás, a szabadtéri programok időszaka…
Tovább olvasom >Fulladásveszélyes cumik és mérgező esőkabátok: uniós vizsgálat alatt a Temu és a Shein termékáradata
Babacumik, amelyek fulladást okozhatnak, UV-szűrő nélküli napszemüvegek, tiltott vegyi anyagokat…
Tovább olvasom >Növényvédő szerek alkalmazhatósága a különböző kukorica kultúrákban
A növényvédő szerek kiválasztásakor kiemelt jelentőséggel bír, hogy az adott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >