Az élelmiszereladások növelték a Walmart forgalmát, de a Q2 nyereségét megnyírbálta az infláció
A Walmart a vártnál jobb teljesítményt produkált a második negyedévben, a vállalat egészére kiterjedő bevétel és eredmény felülmúlta az elemzői becsléseket. Az élelmiszerkategóriákban megnövekedett piaci részesedés, az „erős” saját márkás eladások és az átlagosnál magasabb jegyek 6,5%-kal növelték az egyesült államokbeli kiskereskedő bevételeit. Amerikai élelmiszerbolt-eladásai két év viszonylatában nőttek a tizenévesek körében.

Az élelmiszer-eladások növekedése sem enyhíti az inflációs hatást
Amerikai üzletágának nettó árbevétele 7,1%-kal 105,1 milliárd dollárra nőtt, miközben a működési eredmény 6,7%-kal csökkent. A vezetők az alacsonyabb működési nyereséget és az árréseket a leárazásoknak, valamint az élelmiszeripari termékek nagyobb részarányának tulajdonították a kiskereskedő értékesítési összetételében. Tekintettel a méretére, valamint arra, hogy hány árukategóriát és demográfiai csoportot fed le, a Walmart olyan szeletét birtokolja a fogyasztói piacnak és a gazdaságnak, mint kevés más kiskereskedő. A kiskereskedelmi piac egészéhez hasonlóan a Walmart inflációjának története is többrétegű.
Egyrészt, amint azt Doug McMillon vezérigazgató kedden egy elemzői felhívás során elismerte, az infláció növelte a kiskereskedő eladásait. A Walmart egyesült államokbeli üzletágában az átlagos jegyméret 5,5%-kal nőtt, ami a kiskereskedő árbevétel-növekedésének oroszlánrészét eredményezte – igaz, a tranzakciók száma is 1%-kal nőtt. Az infláció emellett több közepes és magasabb jövedelmű vásárlót késztetett a Walmartba, alacsony árú ajánlatai miatt. Ugyanakkor, amint az ma már jól ismert, a magasabb árak a gazdaság egészében megváltoztatták a vásárlói szokásokat: ez egyszerre jelentett lehetőségeket és veszteségeket is a Walmart számára. Mint egy jelentős élelmiszer- és fogyóeszköz-kiskereskedő, a Walmart piaci részesedést szerzett ezekben a kategóriákban, mondta McMillon a felhívás során. Az élelmiszeripari termékek értékesítése a tizenévesek körében nőtt a második negyedévben.
A Walmart, miközben emeli az árakat, lehetősége van vásárlók megnyerésére azáltal, hogy bizonyos árakat alacsonyabban tart a versenytársaknál az élelmiszer-kínálatban, beleértve saját márkás termékeit is. A kiskereskedő privát márkáinak elterjedtsége növekszik, az élelmiszerkategóriák növekedési üteme az első negyedévhez képest a második negyedévben megduplázódott – mondta John David Rainey pénzügyi igazgató.
Ám az élelmiszer-infláció általánosságban, az egész gazdaságban arra késztette a fogyasztókat, hogy más területeken is visszafogják kiadásaikat, ami több szempontból is negatívan érintette a Walmart eredményét. A vásárlók például a magasabb áron kínált csemegehús helyett több hot dogot, valamint tonhal- vagy csirkekonzervet vásárolnak – mondta Rainey. A Walmart élelmiszer- és fogyóeszközök értékesítésének növekedése az általános értékesítési összetételben az alacsonyabb árrésű áruk javára mozdult el. A fogyasztók visszafogott vásárlásai a ruházati cikkek és bizonyos tartós fogyasztási cikkek terén leárazásokhoz vezetett, így a Walmart kiürítette tartalék készleteit, ami tovább rontja a profitot.
Miközben a Walmart folytatja az omnichannel kínálata bővítését, a vezetők megjegyezték, hogy a lehetőségek sokfélesége előnyt jelent a fogyasztói magatartás folyamatos változásai közepette. Rainey elmondta, hogy az Egyesült Államokban az e-kereskedelmi eladások növekedése a második negyedévben 12%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és 18%-kal nőtt a kétéves volumenhez képest.
McMillon elmondta, hogy a Wallmart év végére körülbelül 5000 átvételi hellyel fog rendelkezni – ez csaknem kétszerese a járvány kezdetén lévő átvételi helyek számának. A GoLocal, a tavaly nyáron bejelentett fehér címkés kézbesítési szolgáltatás meghaladta az 1 millió kiszállítást – jegyezte meg.
„A csapat azon is dolgozik, hogy a tételeket gyorsabban eljuttassák a vásárlókhoz, miközben csökkentik a szállítási költségeket az üzletek által teljesített rendelések számának jelentős növekedése révén” – mondta McMillon. „Ezt a mennyiséget közel 40%-kal növeltük az egy évvel ezelőttihez képest.”
Összességében a második negyedév megelőzte a Walmart időszakra vonatkozó előrejelzéseit. Rainey szerint júliusban javult az ügyfélforgalom, ami mögött az alacsonyabb gázárak és az iskolakezdési szezon állhat. Ez a remény egyik jele, hogy az elmúlt negyedév piaci zavarai rendeződni látszanak. A forgalom és az értékesítés javulásával a menedzsment megtartotta a pénzügyi évre vonatkozó iránymutatásait, 4%-os növekedést prognosztizálva az Egyesült Államokban.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >NGM: a kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok is részt vesznek az áremelések elleni küzdelemben
A kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok önkéntes alapon vállalják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >