Az élelmiszerek nem ugrottak ki
A márciusi viszonylag magas infláció után áprilisban kissé lassult a fogyasztóiár-index növekedése. Az előző hónaphoz képest 0,5, az egy évvel korábbihoz viszonyítva 5,7 százalékos volt a drágulás. A KSH gyorsjelentéséből kiderül, hogy az első négy hónapban átlagosan 5,9 százalékkal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.
2010. márciushoz viszonyítva áprilisban az élelmiszerek árai 0,5 százalékkal növekedtek. Ez az átlaggal azonos mértékű növekedés meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 4,2 százalékos drágulásának a következménye. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek ára az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal csökkent. Árcsökkenés volt megfigyelhető a tojás (2,6 százalék), a liszt (1,7 százalék), valamint a sertéshús (1,6 százalék) esetében. A legnagyobb mértékben a ruházkodási cikkek árai emelkedtek (2,3 százalék), az ilyenkor szokásos szezonális változásoknak megfelelően. Az egyéb cikkek szintén az átlagosnál nagyobb mértékben (0,9 százalék) drágultak, ezen belül a járműüzemanyagok ára 2,7 százalékkal nőtt. A szeszes italok, dohányáruk ára az átlaggal megegyező mértékben nőtt.
2009. áprilishoz viszonyítva az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 2,4 százalékkal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a kávé 10,6, a tojás 6,6, valamint a házon kívüli étkezés hat százalékkal. Árcsökkenés következett be a cukor (9,9 százalék), a liszt (7,7 százalék), a sertéshús (7,1 százalék) és az étolaj (6,5 százalék) esetében. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 11,2 százalékkal növekedtek az egyéb cikkek árai, ezen belül a járműüzemanyagok 25,2 százalékkal, a gyógyszer, gyógyáruk 7,2 százalékkal drágultak. Szintén átlag felett, 10,9 százalékkal nőttek a szeszes italok, dohányáruk árai. A nyugdíjas havi fogyasztóiár-index 100,4 százalék, az éves pedig 104,6 százalék volt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >