Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte csütörtökön az Országos Statisztikai Intézet (INS).
Június volt sorozatban az ötödik hónap, amikor lassult a fogyasztói árindex növekedése. Májusban 5,1 százalék volt az éves inflációs ráta Romániában.
Egy év alatt a szolgáltatások árai emelkedtek a legnagyobb mértékben, 8,8 százalékkal. A nem élelmiszer jellegű termékek átlagosan 6,28 százalékkal drágultak, az élelmiszerek pedig 1,1 százalékkal.
Leginkább a postai szolgáltatások (26,56 százalék), a gyógyszerek (23,96 százalék) és a mosószerek (21,96 százalék) ára nőtt az elmúlt 12 hónapban. A nem élelmiszer jellegű termékek kategóriában a legnagyobb mértékben a kozmetikumok (11,07 százalék) drágultak, az élelmiszerek és italok közül pedig a gyümölcskonzervek (9,76 százalék), a bor (8,04 százalék) és a sör (7,21 százalék).
Éves összevetésben a legnagyobb mértékben a liszt (32,09 százalék) és a földgáz (10,36 százalék) ára mérséklődött.
Májushoz képest 0,24 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Romániában.
Kapcsolódó cikkeink
Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >NGM: a kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának alakulására
A kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának…
Tovább olvasom >A magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak a növekedés jelei
A legfrissebb statisztikák alapján a magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >