Az élelmiszerárak növekedése 8,1 százalékra lassult az OECD-ben
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban szeptemberben átlagosan 6,2 százalékra lassult a fogyasztói árak éves növekedése az augusztusi 6,4 százalékról, és ezzel először jegyeztek fel lassulást két egymást követő hónap gyorsulás után.

Az OECD-ben az energiaárak 0,5 százalékkal csökkentek szeptemberben
A párizsi székhelyű szervezet honlapjára kedden felkerült adatok szerint szeptemberben a 38 OECD-ország közül 27-ben lassult a fogyasztói áremelkedés, miközben nyolc országban, köztük Spanyolországban, Szlovéniában és Törökországban gyorsult az áremelkedés üteme.
Az OECD-ben az energiaárak 0,5 százalékkal csökkentek szeptemberben az augusztusi 1,3 százalékos esés után. Az élelmiszerárak növekedése 8,1 százalékra lassult az augusztusi 8,8 százalékról, ezzel a növekedés zsinórba tízedik hónapja lassult.
Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított, úgynevezett maginfláció 6,6 százalék volt szeptemberben az augusztusi 6,8 százalék után.
Az infláció a G7-országokban az augusztusi 4,2 százalékról 4,1 százalékra, a G20-országokban pedig 6,3 százalékról 6,1 százalékra lassul szeptemberben.
Az eurózónában az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) szeptemberben 4,3 százalék volt az augusztusi 5,2 százalék után, a maginfláció pedig 5,3 százalékról 4,5 százalékra mérséklődött.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >Bőséges termés, drága kenyér – Horvátországban a jó búzaév ellenére is nőnek az árak
Bár kivételesen jó búzaterméssel zárul a 2025-ös aratási szezon Horvátországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >