Az élelmiszerárak 2,8 százalékkal nőttek Németországban
Németországban a termelői árak éves szinten 8,6 százalékkal csökkentek decemberben, nagyobb mértékben a 8 százalékos piaci várakozásnál és jelentősebben a novemberi 7,9 százalék esésnél – közölte a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken.
Decemberben már hatodik hónapja jegyeztek fel csökkenést. Az energiaárak 23,5 százalékkal csökkentek éves összevetésben, az áram ára 35,6 százalékkal, a földgázé 22,4 százalékkal, az ásványolajtermékeké pedig 6,7 százalékkal esett.
A köztes termékek ára 3,7 százalékkal mérséklődött, különösen a fémek 9,4 százalékos és a vegyi alapanyagok 10,4 százalékos áresése miatt.
Eközben 3,2 százalékkal drágultak 2022. decemberéhez képest a nem tartós fogyasztási cikkek, az élelmiszerárak 2,8 százalékkal nőttek.
Az energiaárakat nem számítva a termelői árak 0,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi szintet.
Decemberben a termelői árak 1,2 százalékkal csökkentek novemberhez képes, amikor kisebb, 0,5 százalékos csökkenést mértek.
A Destatis számításai szerint tavaly átlagosan 2,4 százalékkal csökkentek a termelő árak a 2022. évi 32,9 százalékos növekedés után. A termelői árakra tavaly az energiaárak alakulása volt a legnagyobb hatással. Az energiaárak átlagosan 12,6 százalékkal estek a 2022 évi 86,2 százalékos emelkedés után. A villamos energia ára éves átlagban 22,2 százalékkal, a földgázé 9,2 százalékkal, az ásványolajtermékeké pedig 10,9 százalékkal esett 2022-hez képest.
Az energiaárak nélküli termelői árak 3,6 százalékkal nőttek tavaly az egy évvel korábbi 14,0 százalékos emelkedést követően.
A köztes termékek árai 2022. évi 19,4 százalékos csökkenés után tavaly átlagosan 0,6 százalékkal estek vissza.
A tartós fogyasztási cikkek tavalyi átlagos áremelkedése 6,7 százalékra lassult a 2022. évi 9,7 százalékról,
A nem tartós fogyasztási cikkek átlagosan 9,2 százalékkal drágultak tavaly az egy évvel korábbi 14,4 százalékos árnövekedés után. Az élelmiszerárak 10,8 százalékkal nőttek 2022-höz képest. Kiemelkedően nagy áremelkedést regisztráltak a cukor (+64,1 százalék), valamint a feldolgozott burgonya és burgonyatermékek (+33,5 százalék) esetében – derül ki a Destatis adataiból.
Kapcsolódó cikkeink
Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >Mintegy 500 termék árát csökkenti a Lidl Németországban
A Lidl bejelentette edditi történetének legnagyobb volumenű árcsökkentését: a diszkontlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >