Az élelmiszer-kiskereskedelmet a drogéria-kínálattal ötvöző új formátumot indít Szlovákiában a Biedronka
Hibrid üzletformátumot vezet be a Biedronka Szlovákiában, amelyben a diszkont élelmiszer-kiskereskedelmi termékek mellett számottevő egészség- és szépségápolási választékot is kínál. A kereskedő az új koncepcióval arra törekszik, hogy a vidéki drogériai-kínálat hiányosságait kipótolja úgy, hogy közben reagál a szlovák vásárlók árérzékenységére és helyi beszerzés iránti igényére.

Sebastian Rennack
international retail analyst
Aletos Retail
A Biedronka zászlóshajó üzlete Szlovákiában egy a klasszikus élelmiszer-diszkonton túlmutató formátumot képvisel. A kereskedő önmagát egyfajta szupermarket-drogéria hibridként pozícionálja, mely kombináció egyértelmű megkülönböztetést jelent számára egy olyan piacon, ahol a drogéria csatorna széttagolt, és nélkülözi az olyan, a kategóriát meghatározó szereplőket, mint amilyen például Lengyelországban a Rossmann. A legkülönfélébb vásárlási igények „egy fedél alatt” történő kiszolgálásával a Biedronka újabb alkalmakat teremt az üzletlátogatásra, ami illeszkedik a vidéki és félvárosi vonzáskörzetekre összpontosító korai terjeszkedési stratégiájához.
A helyi adaptáció központi szerepet játszik. A lengyel tapasztalatokra építve, ahol rugalmasan igazítja boltjait a különböző környékekhez, a Biedronka szlovák üzletei 450–800 négyzetméteres eladótérrel működnek. Ez a megközelítés gyors terjeszkedést tesz lehetővé a már most is kiélezett versennyel jellemezhető élelmiszerkereskedelmi piacon.
A koncepció a diszkont hatékonyságát egy meglehetősen szupermarket-szerű atmoszférával ötvözi az üzleten belül. A frissáru-szigetek, a pékségi vizuális elemek, a kategóriaspecifikus világítás és az alkohol szekció igényesebb kialakítása mind jól mutatják, hogyan lehet hangulati eszközökkel javítani a vásárlási élményt anélkül, hogy a hatékonyság sérülne.
Az értékkommunikáció ugyanakkor mindenütt jelen van: a narancsszínű árjelzők következetesen minden kategóriában megjelennek. A helyi relevanciát erősíti az SK Špeciality választék, a szlovák beszállítók integrálása minden kategóriában és az egységes nemzetközi saját márkás struktúra. A technológia a vásárlói kényelmet és a költségek kontroll alatt tartását egyaránt támogatja: elektronikus polccímkék, önkiszolgáló kasszák és átlátható vásárlói útvonal teszik lehetővé a gyors bevásárlást, miközben hatékony működést garantálnak.
Összességében a Biedronka olyan formátumot épít, amely a diszkont-fegyelmet a szupermarket vonzerejével ötvözi, és amellyel hibrid újoncként pozicionálja magát a szlovák élelmiszerpiacon.

A Biedronka szlovákiai zászlóshajó üzlete a legújabb lengyel boltkoncepció alapján került kialakításra. Lengyel mintára itt is megjelenik a Nízke ceny každý deň” (azaz „Alacsony árak minden nap”) szlogen

A bejáratnál található gyümölcs- és egy zöldségsziget frissességet tükröző és hívogató első benyomást tesz. A dedikált világítási koncepció már a vásárlói út legelején érezhetően inspiráló hangulatot teremt

Az egész üzletben következetesen alkalmazott narancssárga árkommunikáció azonnal láthatóvá teszi a vásárlók számára a kiemelkedő értéket kínáló ajánlatokat

Közvetlenül a zöldség-gyümölcs részleg mellett egy „Super Cena” promóciós tábla jelzi a szomszédos tejtermék-sajt-felvágott részleg kezdetét

A Biedronka hűtött kényelmi részlegén két jól behatárolható szegmens különül el: a hagyományos Naše Dobroty („Finomságaink”) kínálat – amely a lengyel Nasze Smaki megfelelője – mellett megjelent az új, narancsszínű csomagolásban kapható Yeemy vonal, amely street food és gyorséttermi ajánlatokra fókuszál

A Biedronka új SK Špeciality márkanév alatt szlovák regionális termékeket vezetett be – ilyen például a képen látható a Pražská šunka (Prágai sonka), amelynek tanúsított regionális eredetét a csomagoláson elhelyezett EU PGI (oltalom alatt álló földrajzi) jelzés hangsúlyozza

Az üzlet hátsó része felé haladva a Biedronka az édességrészleget kekszekkel és ostyákkal nyitja és 1 euró alatti árpontokkal kedvező ár-érték arányt kínál már a vásárlói út elején

A pékség részleget nagyméretű fali dekoráció helyezi keretbe. Itt elsősorban helyben készített bake-off termékek, valamint helyi termelők válogatott regionális péksüteményei kaphatók

A két hűtőegységben főként szlovák édességek és sütemények kaptak helyet, az ár-érték arányt hangsúlyozó signage a helyi választék forgalomgeneráló szerepét támogatja

Mivel a Biedronka Szlovákiában eddig kiszolgáló pult nélkül működött, a hűtött részleg fali hűtőkben kínált húsáru-választékkal zárul, amelyet fagyasztóládákban kínált fagyasztott zöldségek, és fölöttük fűszerkínálat egészít ki

A fűszer részleg jól illusztrálja a Biedronka átfogó stratégiáját: értékalapú nemzetközi saját márkát párosít elismert helyi gyártókkal

Az alapvető élelmiszerek egyszerű, keménydiszkont stílusban kerülnek kihelyezésre: teljes raklapokon, minimális polcdekorációval

Az egész üzlet elektronikus polccímkékkel és polcra kész csomagolással működik, kiemelve a Biedronka termelékenységre és hatékony árufeltöltésre helyezett fókuszát

Az Eden és Queen háztartási saját márkák állandó polcvégi elhelyezést kapnak, erősítve a Biedronka hibrid pozicionálását, amely a teljes körű élelmiszer-kínálatot kozmetikai cikkek és tisztítószerek választékával ötvözi

A személyes higiéniai termékek és a tisztítószerek kínálata közel két teljes sort foglal el, ami újfent az üzlet hibrid pozicionálását hangsúlyozza

Az egészség- és szépségápolási termékek vonzerejét erősítik az Essence, Catrice és Niuqi dekorkozmetikumok márkázott állványai

A pénztár felé vezető úton a sós snack kínálat nagy, polcra kész csomagokban jelenik meg a keménydiszkontok stílusában, a Biedronka TOP saját márkája, nemzetközi gyártói brandek és szlovák gyártók szerint strukturálva

Az alkoholosital-részleg önálló shop-in-shopként jelenik meg, fa-hatású felületekkel, grafit színű polcokkal és célzott világítással, igényes, szaküzlet jellegű hangulatot teremtve

A kasszasor előtti utolsó megállóponton, a „Super Cena” polcon jelennek meg a szórólapos ajánlatok összegyűjtve, így a vásárlók könnyen hozzáférhetnek minden olyan promócióhoz, amelyek nem végpolcokon vagy normál polcokon elérhetők

A Super Cena polc mellett a non-food termékeket kínáló asztalokon a heti rotációs promóciós kínálat jelenik meg

A kassza környéke fa-hatású berendezéseket használ, amelyek negyed raklapok helyett egyedi polcra kész csomagegységeknek adnak helyet, így a Biedronka jobban tudja kontrollálni a másodlagos kihelyezések finomhangolását anélkül, hogy beszállítónként teljes raklapmennyiségekre kellene elköteleződnie

Az önkiszolgáló kasszazónában kompakt impulzusválaszték elérhető, amely a Biedronka hatékonyságra fókuszáló működési modelljéhez illően tovább erősíti a gyors vásárlóáramlást támogató elrendezést
Kapcsolódó cikkeink
Non-food kínálatra és brit stílusú értékalapú árazásra alapoz a Tesco Szlovákiában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Egyedi városi kényelmi formátumot tesztel a Billa Szlovákiában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Fából épült mintabolttal kísérletezik a Kaufland Szlovákiában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OKSZ is megszólalt az inflációs adatok kapcsán
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 3,8 százalékkal haladták meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A zselés és marcipános szaloncukor mellett egyre több a különleges ízesítésű karácsonyi desszert a kínálatban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

