Az élelmiszer- és italmárkákat említik legtöbbet a Twitteren

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 03. 11. 12:45

Az élelmiszer-és ital-, a ruha-,  továbbá a kiskereskedelmi ágazat generálja a legtöbb közvetlen említést az egyesült királyságbeli Twitter felhasználóknál – állítja a közösségi médiát monitorozó BrandWatch intézet.

A BrandWatch a Twitter mintegy 1000 tagja által generált 10.000 tweet-et vizsgálta meg. A bejegyzések 3,6%-a hivatkozott valamilyen márkanévre.

A márkanevek majdnem annyira gyakori megjelenéssel bírnak, mint a televízió, a film és a sport, és több említést kapnak, mint a zene, a hírességek és a friss hírek – idézi a felmérést a warc.com.

Az élelmiszer- és italmárkák a vizsgált üzenetek 32%-a körében jelennek meg. A legtöbbet emlegetett brand-ek a McDonald's és a Nando's gyorsétteremláncok, a Tesco szupermarket óriás, valamint a Cadbury édesipari márka.

A ruházati márkák a tweet-ek 17%-ában jelennek meg. A legtöbbször említett a River Island kiskereskedelmi lánc, míg ezt követi az UGG lábbeli-üzlet, valamint a Boohoo e-kereskedelmi szolgáltató.

A technológia szektor a csiripek 11%-ának volt tárgya. A kategória rangsorát az Apple és az iPhone készülék vezették, ezt követte a Samsung, a Microsoft, majd az Orange telekommunikációs szolgáltató.

Miközben a technológia márkák említése 80%-ban a férfifelhasználókhoz köthető, addig a ruházati kategóriát említő tweet-ek 89%-a, míg az élelmiszer-és italmárkákról szóló csiripek 73%-a nőktől származik.

Kissé elmaradnak a tweet-es megjelenésben a szórakoztatóipar kiskereskedői és szolgáltatói (11%), míg a közlekedési és szépségápolási márkák egyaránt 4%-os arányban jelennek meg a csiripekben. (marketinginfo.hu)

Kapcsolódó cikkeink