Az élelmiszer, dohány és alkoholtermékek árának éves növekedési üteme 4 százalékra lassult februárban
Az elemzői várakozásoknál kevésbé lassult az euróövezeti éves infláció februárban az EU statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken ismertetett előzetes adata szerint.
Februárban az éves infláció ugyanis 2,6 százalék volt a januári 2,8 százalék után, az elemzői várakozások átlagában viszont 2,5 százalék szerepelt. Egy éve februárban még 8,5 százalékot mértek.
Havi összevetésben 0,6 százalékkal nőttek a fogyasztói árak, januárban 0,4 százalékos csökkenést mértek.
Az energiaárak februárban 3,7 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól a januári nagyobb, 6,1 százalékos csökkenés után.
Az élelmiszer, dohány és alkoholtermékek árának éves növekedési üteme 4 százalékra lassult februárban a januári 5,6 százalékról.
A szolgáltatások 3,9 százalékkal drágultak februárban a januári 4 százalékot követően.
Az energia- és élelmiszerárakat nem tartalmazó maginfláció 3,1 százalékra lassult a januári 3,3 százalékról.
A februárra vonatkozó végleges adatokat március 18-án közli az Eurostat.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar csemegekukorica továbbra is Európa élvonalában
A magyar csemegekukorica-szektor továbbra is Európa éllovasa 2025-ben, megelőzve Franciaországot.…
Tovább olvasom >Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Az EU ajánlást fogadott el a fenntarthatósági jelentéstételi standard bevezetéséről a kkv-k számára
Az Európai Bizottság ajánlást fogadott el egy önkéntes fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >