Az élelmezésbiztonság előtérbe helyezésére szólította fel egy szakértői csoport a brit kormányt
A Policy Exchange jelentése szerint 2019 óta 30%-kal csökkentek a beruházások a brit élelmiszergyártó ágazatban.
Az Egyesült Királyság kormányát egy szakértői csoport arra kérte, változtasson a nemzeti élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos megközelítésén.
A 2007-ben alapított Policy Exchange olyan nemzeti élelmezésbiztonsági stratégiát sürget, amely a mezőgazdaságon túl „a teljes élelmiszer-ökoszisztémát felöleli”.
A szervezet szeptember 3-án közzétett jelentésében, amelyet több parlamenti párt képviselője is támogatott, azt kifogásolja, hogy a korábbi élelmezésbiztonsági kezdeményezések túlságosan csak a mezőgazdaságra összpontosítottak, holott az élelmezésbiztonságnak az ország ipari stratégiájának „középpontjában” kellene állnia.
Az Élelmiszergyártók Szövetségének (FDF) nemrégiben végzett felmérése szerint a brit élelmiszergyártók 53%-a úgy véli, hogy „az ellátásilánc-kockázatok, illetve a geopolitikai események enyhülése a vállalkozásuk számára nagy, illetve nagyon nagy jelentőséggel bír”.
A jelentés szerint az élelmiszergyártásban a beruházások 2019 óta 30%-kal csökkentek, annak ellenére, hogy az ágazat becsült forgalma 142 milliárd font (186,2 milliárd dollár), és több mint 24 milliárd font értékben exportál.
A jelentés ugyanakkor azt állítja, hogy feldolgozóiparban – az élelmiszergyártás nélkül – ugyanebben az időszakban 5%-kal nőttek a beruházások.
A brit mezőgazdasági termelőket és vállalkozásokat képviselő szervezet, a National Farmers’ Union (NFU) a közelmúltban újabb figyelmeztetést intézett az ország kormányához az agrár-élelmiszeripari önellátás globális kockázatok miatti szükségességéről.
A kormányzati adatok szerint az Egyesült Királyság élelmiszerből 62%-ban önellátó, de az NFU szerint egyes ágazatokban az utóbbi időben visszaesés tapasztalható. A szervezet szerint az Egyesült Királyság 1988 óta leginkább friss zöldségfélékből szorul importra (47%).
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >Tovább pezseg az alkoholmentes piac: szárnyal a Henkell Freixenet
Látványos, 23,6%-os növekedést ért el 2024-ben a Henkell Freixenet alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >