Az elégedetlen vásárló a reklámban szereplő sztárt is beperelte
Nemcsak a terméket gyártó vállalatot, de az azt reklámmal népszerűsítő hírességet is perli egy elégedetlen fogyasztó Kínában – számolt be a precedens nélküli esetről a sina.com hírportál.
A Feng családnevű férfi a Baxsun kínai gyógyszergyártó által előállított halolajkapszula vélt és valós hatása közötti különbség miatt emelt panaszt. A memória- és látási zavarokkal küszködő férfi – elmondása szerint – még februárban vásárolt a gyógyszerből, javarészt amiatt, mert azt a tájékoztatón a korábbi NBA-játékos, a világhírű Jao Ming is ajánlotta. „Mélységesen tisztelem Jaót, őt is támogatni szerettem volna a vásárral” – fogalmazott Feng a kínai sajtóban.
A gyógyszer szedése ellenére sem javult azonban a férfi állapota, aki „félrevezetésért” végül beperelte a gyártót és a sztárkosárlabdázót is. A pekingi Hszicseng kerületi bíróság megerősítette a hírt. A férfi később úgy nyilatkozott: a pert csupán szimbolikusnak szánja, azzal azt akarja megmutatni a sztárnak, hogy megsértette a fogyasztói jogait. A vállalattól Feng 500 jüan (1800 forint) kártérítést, Jao Mingtől pedig a létező legkisebb pénzegységet, egy fent (20 fillért) kér.
A sztárkosaras szóvivője úgy fogalmazott: Jao Ming ellenőrizte a tényeket, és nem tartja félrevezetőnek a gyógyszergyár tájékoztatását. A sportoló maga is fontosnak tartja a fogyasztói jogok érvényesítését, így figyelemmel követi az eseményeket – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >