Az Electrolux 140 milliárd forintot fektetett be az elmúlt 25 évben Magyarországon
Az elmúlt 25 évben 140 milliárd forintot fektetett be az Electrolux Lehel Kft. Magyarországon, a jászberényi székhelyű, három gyárat üzemeltető, több mint háromezer embernek munkát adó cég idén ünnepli magyarországi működésének huszonötödik évfordulóját.
A cég pénteki, MTI-nek eljuttatott közleményében Gönczi Sándor, a cég vezérigazgatója kifejtette, az elmúlt 25 évben működésük átalakult, hatékony, a vevői igényekhez igazodó egységes gyártási rendszert fejlesztettek ki. Bővítették gyáraikat és a kereslet függvényében képesek egyetlen hét alatt új termék gyártására átállni. Ezen túl Jászberényben működik Európa egyik legnagyobb, porszívókészülék-tesztelésre alkalmas központja, továbbá egyik elindítói az Ipar 4.0 programnak.
Az Electrolux Csoport 1991-ben vásárolta meg a Lehel Hűtőgépgyárat, 1998-ban porszívógyárat nyitott Jászberényben, majd 2005-ben zöldmezős beruházással épített hűtőszekrénygyárat Nyíregyházán. Az itteni leányvállalat a csoport egyik legfontosabb gyártóbázisává nőtte ki magát: Európában csak Jászberényben gyártanak porszívót és a nyíregyházi gyárban alulfagyasztós hűtőszekrényt.
A kezdeti évi félmilliós termelés 2016-ra már elérte 5 milliót. Az Electrolux Csoport áthozott gyártókapacitást Olaszországból, Németországból, az Egyesült Királyságból, Dániából, Finnországból, Svédországból és még Kínából is. Így a magyar gyárak ma már a teljes európai piacot kiszolgálják, sőt szállítanak az Egyesült Államokba, Japánba és Új-Zélandra.
A vállalat bevétele 2015-ben meghaladta a 275 milliárd forintot, így az Electrolux Lehel Kft. a huszonötödik legnagyobb magyar vállalat, az export volumenét tekintve pedig a tizenhetedik. A következő 25 évben a cég a gyártást és a gyártott termékeket is szeretné még zöldebbé tenni. A nyíregyházi és jászberényi telephelyeiken használt villamos energia mára 100 százalékban megújuló energiaforrásokból származik, a gyártás során pedig újrahasznosított anyagot is felhasználnak.
A cég termékei között hűtőszekrények, sütők, tűzhelyek, főzőlapok, mosogatógépek, mosógépek, porszívók, légkondicionálók és kiskészülékek szerepelnek. Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire és Electrolux Grand Cuisine márkanevek alatt a cégcsoport évente mintegy 60 millió készüléket értékesít 150 országban. 2015-ben az Electrolux csoport forgalma 13,2 milliárd euró volt, alkalmazottainak száma pedig 58 ezer.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2025 első negyedévében 12,1 százalékkal esett vissza a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 első negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >KSH: februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat
2025. februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >MBH Bank: javuló gazdasági kilátások, bővülő beruházások, ugyanakkor átmenetileg növekvő infláció várható 2025-ben
Reálbér-emelkedés, stabilizálódó beruházások és a fogyasztás további élénkülése várható 2025-ben,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >