Az eladások bővülésére készülnek a céges felsővezetők
Erősödő versenyre, változékonyabb és kiszámíthatatlan piacokra, szűkülő árrésre és az innováció fontosságának növekedésére számítanak a felsővezetők – derül ki az Ernst & Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég „Verseny a növekedésért” című tanulmányából.
Az Economist Intelligence Unit vezetésével 2010 őszén, 1400 felsővezető bevonásával készült felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a következő két évben egyre fontosabb lehet a növekedés. A megkérdezettek 60 százaléka szerint a fejlett piacok lesznek a nyereséges növekedés legvalószínűbb helyszínei. Erősödő versenyre számítanak ugyanakkor a feltörekvő piacokon is.
A vállalkozók több mint fele jelezte azt, hogy a jövőbeli növekedést a tőkepiacokkal szemben a pénztartalékokból tervezi finanszírozni. A megkérdezettek 36 százaléka finanszírozná idegen tőkéből növekedését. A válaszadók 50 százaléka gondolta úgy, hogy az árrések az árcsökkenések miatt szűkülhetnek be. Ezzel szemben 30 százalék emelkedő munkaerő-, alapanyag- és rezsiköltségeket jelzett.
A felsővezetők közel 60 százaléka csupán az infláció mértékével megegyező vagy az alatti áremelkedéssel számolt. A válaszadók 71 százaléka és a vállalkozások több mint fele tervezi eladásainak bővülését új termékekkel, illetve szolgáltatásokkal ösztönözni. A nagyvállalatok 58 százaléka a már meglévő piacokon elérhető növekedésre összpontosít. Közülük 63 százalék jelezte azt, hogy eddig a termék- és szolgáltatásinnováció sikeresebb növekedésösztönzőnek bizonyult az átalakításokkal járó innovációnál.
Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója értékelése szerint „azok a vállalkozások, amelyek a válság ideje alatt az innovációban elég gyorsnak és rugalmasnak bizonyultak, most élvezhetik erőfeszítéseik gyümölcseit”. A megkérdezettek 61 százaléka szerint a márka és a hírnév számít a legkritikusabb tényezőnek. A növekedés középpontba kerülésével párhuzamosan nő a márka felépítésének fontossága is – írja a könyvvizsgáló közleményében. A piaci részesedés és árrés megőrzésének szempontjából fontosnak bizonyult a költségszint versenyképessége.
A felmérésből kiderül, hogy a kiemelkedő teljesítményű cégek többnyire már „biztosították a költséghatékonyságot, így figyelmüket termékeik pozícionálására és a piaci részesedés növelésére fordíthatják”. A rosszabbul teljesítők 31 százaléka ezzel szemben továbbra is több mint 10 százalékos költségcsökkentésben gondolkodik – derül ki a felmérésből – írja az MTI nyomán a Magyar Nemzet Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >