Az éjszakai bulizaj nem a legfontosabb problémája a belső kerületek lakónak
A Dreher Sörgyárak 2011-ben életre hívott hosszútávú szemléletformáló kampánya, a Csendkirály program keretei között a cég a főváros belső kerületeinek (V., VI., VII., VIII., IX., XI.) önkormányzataival és a vendéglátóhelyekkel közösen próbálja megtalálni a kulturált együttélés legjobb feltételeit.
Egy 2012 nyarán és őszén végzett kutatás, melyben összesen közel 800 helyi lakos vett részt, megmutatta, hogy a lakosságban kevesebb ellenérzés fogalmazódik meg a vendéglátósokkal szemben, amióta a Csendkirály kampány felhívta a figyelmet a vendéglátósok és az önkormányzatok által tett erőfeszítésekre. A nyár folyamán a válaszolók még leginkább a vendéglátósokra hárították a felelősséget a zajprobléma megoldását illetően, az önkormányzatokat, a rendőrséget és a szórakozókat csak másodsorban említették. Az őszi kutatás során azonban a válaszolók már úgy ítélték meg, elsősorban a szórakozóknak kéne tenniük a megoldásért.
A belső kerületek lakosainak többsége számára a helyi problémák közül – spontán említések alapján – az első helyeken higiéniai, esztétikai jellegű, illetve infrastrukturális gondok szerepeltek; a hangoskodással, szórakozással járó problémák kevésbé voltak jellemzőek válaszaikban. Szerintük megoldható a kulturált éjszakai szórakozás.
Az érintettek többsége a kutatás szerint érti az összefüggést, hogy a szórakozók kitiltása az érintett kerületekből komoly anyagi kárt is okozna a városrészek önkormányzatainak.
A felmérés eredményi azt is feltételezik, hogy a zajproblémában szerepe van a dohányzás teljes tiltásának a vendéglátóhelyeken, aminek hatására többen és hosszabb ideig tartózkodnak az esti és éjszakai órákban az utcán, ami az amúgy kicsit zajosabb nyáron kevésbé tűnik fel a lakosoknak, mint a csendesebb őszi, kora téli időszakban.
A válaszadók a zajpanaszok megoldásának tekintetben a probléma megoldását sokkal inkább a rendőrségre és az önkormányzatokra számítanak, mint a vendéglátósokra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >