Az Egyesült Államokban lép tőzsdére a kínai kávézólánc
A Starbucks kínai riválisának számító Luckin Coffee benyújtotta az USA-ban a tőzsdére lépéshez szükséges dokumentumokat. A kezdeti nyilvános tőzsdekibocsátással a vállalat akár 800 millió dollárnyi tőkéhez is juthat, és a fiatal cég ezzel a Starbucks nyílt riválisává léphet elő – írja az origo.
A pekingi székhelyű kávézólánc beadta a hivatalos dokumentumokat az amerikai tőzsdére lépéshez az illetékes szabályozó hatóságoknak. Noha a Luckin Coffee nem közölte, pontosan mennyi részvényt kíván értékesíteni, a Reuters értesülései szerint a tőkebevonás várhatóan 500 és 800 millió dollár között lesz.
Az eddigi információk szerint a Luckin IPO-ja lehet idén eddig a legnagyobb üzlet, amelyet kínai cég az Egyesült Államokban hajt végre. Más források szerint a vállalat piaci értéke 4 és 5 milliárd dollár között lehet az IPO-t követően, ami komoly ugrásnak számítana a múlt héten bejelentett 150 millió dolláros tőkebevonás utáni 2,9 milliárdos értékeltséghez képest.
A Luckin Coffee-t azonban nem véletlenül emlegetik a Starbucks nagy kínai kihívójaként. A lenyűgöző sebességgel bővülő kávézólánc jelenleg 2370 üzletet visz 28 kínai városban, és a tervek szerint csak idén újabb 2500 üzletet nyitnának.
Ezzel a Luckin azt célozta meg, hogy letaszítja a trónjáról a Starbucksot Kínában, és végül ő lesz az ország legnagyobb kávézólánca.
A vállalat pedig jó úton jár, tekintve a folyamatosan növekvő kínai kávéfogyasztásból adódó üzleti lehetőségeket. A Luckin saját közlése szerint tavaly 8,7 milliárd csésze kávé fogyott a világ második legnagyobb gazdaságában, ami majdnem duplája a 2013-ban mért 4,4 milliárdos szintnek.
A cég becslése alapján 2023-ra a fogyasztás már elérheti a 15,5 milliárd csészét.
Ezzel szemben viszont a Luckin egyelőre még veszteséget termel, és figyelmeztetett, ez belátható időn belül így is maradhat. A mindössze 2017-ben alapított vállalat tavaly 475,4 millió dolláros veszteséget hozott össze, míg a teljes bevétele 125,27 millió dollár volt. Az idei év első három hónapjában a veszteség 85,3 millió dollár lett.
A kínai kávéharc azonban fokozódik, és a Luckin friss ereje valódi kihívás a Starbucks számára. A fiatal cég nem csupán a gyors szállítással, de hatásos közösségimédia-reklámokkal is hasít, ami arra késztette a Starbucksot, hogy összefogjon az Alibaba technológiai óriással a házhozszállításban. Emellett a Luckin nem csupán kávéban utazik. Az alkalmazásán keresztül a vásárlók rendelhetnek más italokat és ételeket is.
Iparági elemzők szerint a nagy kérdés az, hogy ha kifut a Luckin körül kialakult kezdeti felhajtás, akkor mennyire fogja tudni a cég megtartani a vásárlóit. Az azonban világosan látszik, hogy a Luckin átírta a kínai kávészektor szabályait, és ez nem csupán a Starbucksra, de a kisebb szereplőkre is érdemi hatást gyakorol
– mondta Ben Cavender, a sanghaji China Market Research Group elemzője.
A cég egyébként azért is lép tőzsdére az amerikai Nasdaq-indexen, mert a hongkongi szabályozások három aktív pénzügyi évet követelnének meg az IPO-hoz. Az sem mellékes persze, hogy a vállalat ezzel az amerikai Starbucks nyílt riválisaként pozícionálhatja magát. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Vámmentességet kapott több francia konyakmárka Kínában, de nem mindenki örül
Szombattól életbe lépett Kínában az Európai Unióból származó brandy-importra kivetett,…
Tovább olvasom >Kína dömpingellenes intézkedéseket vezet be az unióból importált borpárlatokra
A kínai kereskedelmi minisztérium pénteken dömpingellenes intézkedéseket jelentett be az…
Tovább olvasom >A magyar fejlesztésű csökkentett deutériumtartalmú termékek sikere Kínában
A HYD Rákkutató és Gyógyszerfejlesztő Kft. Preventa csökkentett deutériumtartalmú ivóvíz…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >Mi kerüljön a gyerek tányérjára nyáron? 5 tipp a tudatosabb étkezéshez
A nyári szünet a gyerekek egyik kedvenc időszaka: hosszú, játékkal…
Tovább olvasom >