Az Egyesült Államok a helyi ízekre szavaz
Egy amerikai felmérés szerint a vásárlók 82%-a egyértelműen úgy nyilatkozott, hogy a helyben termelt élelmiszerek jobb ízűek.
Új márkanév arat
kimagasló sikert az amerikai piacon. Ne valami multinacionális
vállalatra gondoljunk, az új márkanév nem
más, mint a „local”, helyi, helyben termelt, készített,
amely mára a jóminőség és a gondoskodás
emblémájává vált. A Wal-Mart
júliusban jelentette be, hogy 400 millió dolláros
fejlesztéssel növeli fogja a helyi zöldségek
és gyümölcsök kínálatát.
A fogyasztók átlag 5-6
indokot neveztek meg, amiért szívesen vásárolnak
helyi terméket: frissesség, íz, a termőföldek,
a szabadtér megőrzése, a termőhely ismerete és
az ahhoz való közelség, a helyi termelők
boldogulásának segítése. Mindez
kiegészítve az egyre magasabb szintű
élelmiszerbiztonsági elvárásokkal nagyon
megnövelte az igényt a helyben termesztett zöldségek
és gyümölcsök iránt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >