Az egészségturizmusra helyezi a hangsúlyt Magyarország a berlini idegenforgalmi vásáron
Az egészségturizmusra és a föld alatti vízkincsre helyezi a hangsúlyt Magyarország a világ egyik legnagyobb turisztikai szakkiállításán, a berlini nemzetközi idegenforgalmi vásáron (ITB), amely szerdán nyílt meg a német fővárosban.
Az egészségturizmus a kitörés lehetőségét hordozza, hiszen szerte a világban megfigyelhető, hogy a több hetes nyaralás helyett rövidebb utakat választ a közönség, e tendencia alól pedig egyedül az egészségturizmus a kivétel, mert megelőzésre vagy egy-egy kúrára továbbra is szívesen fordítanak akár heteket a vendégek – mondta az MTI-nek szerdán a berlini kiállításon Sztojanovits Kristóf, a Magyar Turizmus Zrt. országi és svájci piacért felelős igazgatója.
Korábban az volt a jellemző a nyugati világban, hogy az emberek évente egyszer mennek üdülni, de akkor hosszabb időre, 2-3 hétre. Újabban viszont inkább gyakrabban, de rövidebb időre utaznak el, ezt az időt pedig aktívabban kívánják eltölteni, így például városnézés mellett kirándulni és sportolni is akarnak, és operába, színházba is szívesen mennek – tette hozzá.
Mindez jellemző Németországban, a magyar idegenforgalom legnagyobb, úgynevezett küldő piacán is. Tavaly a Magyarországra érkezett külföldi vendégek 20 százaléka volt német, és tőlük származott a teljes idegenforgalmi bevétel 25 százaléka – emelte ki az igazgató.
Az ITB szakmai vásár – az ötből három napon „külsőst”, utazni vágyó turistát nem is engednek be -, így nagyon jól alkalmas a „visszacsatolásra” – mondta Sztojanovics. A berlini vásár az első olyan esemény minden évben, amelyen le lehet mérni, hogy miként indult az idegenforgalmi idény az ágazat szempontjából létfontosságú német-magyar viszonylatban. 2012-ben „egyelőre vegyes a kép, de a pozitív elemek többségben vannak”, ami megerősíti az év egészére szóló előrejelzést, amely szerint a tavalyi szinten alakul a Magyarországra utazó német turisták száma – tette hozzá.
Az ITB-n csaknem 190 ország mutatkozik be, a szakmai látogatók száma meghaladja a 100 ezret. A 160 ezer négyzetméter alapterületű kiállításon Magyarország a régió államaival és Németország több tartományával egy csarnokban mutatkozik be. A nemzeti stand a korábban már több nemzetközi vásáron díjazott koncepció továbbfejlesztett változata, központi látványelemei a vízhez kapcsolódnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >