Az egészséggazdaság szereplőinek nagyobb szerepet kellene vállalniuk az egészségmegőrzés terén
Magyarországon jó az egészséggazdaság szektorban tevékenykedő
vállalatok megítélése. Az érintettek ugyanakkor hiányolják a szektor képviselőitől az egészségtudatos életmódhoz kapcsolódó programokat – derül ki a B&P Braun & Partners által 2011-ben elvégzett Reputation Rating egészséggazdaság szektort vizsgáló kutatásából. A
Béres Gyógyszergyár Zrt. lett az iparági kutatás első helyezettje.
Július 1. a Magyar Egészségügy Napja. Ez alkalomból érdemes megvizsgálni, milyen a hazai egészséggazdaság meghatározó szereplőinek megítélése. Az egészséggazdaság igen összetett szektor –
magában foglalja a gyógyszergyártókat, az egészségtudatosságot zászlójukra tűző élelmiszeripari vállalatokat, az elismert technológiát alkalmazó egészségügyi szolgáltatókat és az egyre növekvő számú
alternatív szolgáltatót.
A Reputation Rating iparági kutatásának fókuszában összesen tíz cég, köztük gyógyszeripari vállalatok és az egészséges életmódhoz kapcsolódó termékportfolióval is rendelkező élelmiszeripari vállalatok álltak. Az eredmények nyomán született reputációs rangsor azt mutatja, hogy nincs lényegi eltérés sem a hagyományos és alternatív, sem a gyógyszeripari és élelmiszeripari cégek megítélése között. A legjobb eredményt a Béres Gyógyszergyár Zrt. érte el, az iparági második helyezett a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. lett. A harmadik helyen az egészségtudatos termékportfólióval is rendelkező élelmiszeripari vállalat, a Nestlé Hungária Kft. végzett.
A Reputation Rating kutatás érintettek és iparági szakértők bevonásával vizsgálta az egészséggazdaság szektor vállalatainak megítélését. Véleményük szerint a vállalat irányításával, illetve jövőre vonatkozó stratégiájával foglalkozó Leadership dimenzió terén voltak legjobbak a kiválasztott cégek. Ettől jelentős mértékben, közel egy ponttal elmaradt a Vállalati polgárság terén nyújtott teljesítményük megítélése. A magas átlagpontszám azonban a fair magatartás, illetve a társadalmi felelősségvállalási programok elismertségét mutatja. Ehhez a területhez kapcsolódva kiemelték, hogy a gyógyszerek mint veszélyes
hulladékok kezelése, visszagyűjtése és megsemmisítése kapcsán nagy felelősség hárul a szektor vállalataira.
Szinte ugyanolyan átlagpontszámot kaptak a vizsgált vállalatok az Elismertség dimenzióban. Az érintettek elismert vállalatoknak tartják az iparág szereplőit, ugyanakkor több olyan területre is ráirányították a
figyelmet, ahol nagyobb aktivitást várnának el a cégektől. Ilyen kiemelten fontos téma az egészség, az egészségtudatos életmódra való nevelés. Az egészség megőrzésének fontosságára már gyermekkorban érdemes felhívni a figyelmet, oktatás segítségével pedig életformává kellene tenni.
Ettől némileg elmaradt az egészséggazdaság vállalatainak megítélése a Hitelesség dimenzióban, tehát az iparági szakértők szerint a hiteles és átlátható működés terén érdemes lenne fejlődniük. Leggyengébben az
Érzelmi közelség esetében szerepeltek a vizsgált cégek, az átlagos pontszámuk két ponttal alacsonyabb, mint a legjobbnak tartott Leadershipnél. Az érintettek elsősorban a felelős tájékoztatást hiányolták, hiszen egyre nagyobb számban vannak jelen vény nélkül kapható gyógyszerek, gyógyhatású készítmények a
piacon, amelyek között nehezen igazodnak el a fogyasztók. A vállalatok a betegségmegelőzéshez kapcsolódó edukáció segítségével is támogathatnák őket a választásban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >