Az egész kozmetikai iparágat provokálja a THE BODY SHOP
A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.
Dame Anita Roddick 1976-ban alapította a THE BODY SHOP-ot azzal a meggyőződéssel, hogy – szemben a szokásos üzletmenettel – az üzleti szereplők szolgálhatják a jót a világban. A márka azóta is a fenntartható és etikus működés úttörője, még jóval az alapító korai halála után is. Most ezt az elvet emelik magasabb szintre a Changemaking Beauty programban, amelynek három pillére a Changemaking for the planet, a Changemaking for communities és a Changemaking for you.
A THE BODY SHOP bolygó érdekében tett eddigi lépései közé tartozik az állatkísérletek elleni küzdelem: a THE BODY SHOP volt az egyik első vállalat, amely betiltotta az állatokon tesztelt összetevők használatát. A vállalat fenntartható csomagolóanyagokat használ – 2030-ra a csomagolóanyagok 100%-a újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható lesz, – a néhány éve indított „Return recycle repeat” programban pedig visszagyűjtik a termékeik csomagolását. A márka méri és folyamatosan csökkenti a termékek öko-lábnyomát és több boltjában utántöltő állomásokat vezetett be, így a vásárlók a saját alumínium palackjukba tudják újratölteni a tusfürdőt, kézmosót és a hajápolót. Magyarországon már négy üzletben érhető el újratöltő állomás: ETELE Plazában, az Arena Mallban, a Westendben és a Mammutban.
A környezetvédelem mellett a márka másik ismert jellemzője az etikus beszerzés. A Közösségi Méltányos Kereskedelmi Program keretében a magas minőségű alapanyagokat és kiegészítőket etikus módon szerzik be ezernyi kereskedőtől, farmertől és kézművestől szerte a világon, ezzel biztosítva számukra létfontosságú pénzügyi önállóságot, köztük sok olyan nő számára, akik mezőgazdasági vidékeken élve nem sok gazdasági lehetőséggel találkoznak.
A Changemaking Beauty harmadik pillére a Changemaking for you, amely a szépségipar „mérgező” elemei – mint a szépség idealizációja, a sztereotípiák és a tabuk – ellen küzd és középpontba helyezi az önelfogadást és önszeretetet. A márka 2021-ben indította el Self Love nevű kampányát, idén 2023-ban pedig az edukációt tűzte zászlajára. Több felületen segít a nőknek és férfiaknak, hogy megismerjék bőrük típusát és tudatosan óvják testüket, most pedig már Magyarországon is elérhető az ingyenes, regisztrációhoz kötött professzionális arcápolási tanácsadás. A márka nemrég Magyarországon végzett egy mini kutatást, melyben 100 vásárlót kérdeztek meg, ismeri-e bőrtípusát, majd professzionális felméréssel ellenőrizték a választ. A kutatásban résztvevők több mint fele nem tudta vagy nem jól tudta, hogy milyen a bőrtípusa. Ez azért probléma, mert ha valaki nem a neki megfelelő termékekkel ápolja a bőrét, azzal sokat ronthat annak állapotán.
„A THE BODY SHOP alapítója, Dame Anita Roddick aktivista volt, a márka gyökereiben mindig ott volt a határok feszegetése, a szabályok és normák megkérdőjelezése.”
– mondja Banga Ildikó, a THE BODY SHOP magyarországi forgalmazója.
„A Changemaking Beauty program rendszerezi a márka eddigi és jövőbeni tevékenységeit azokon a területeken, ahol nyíltan vállaljuk, hogy visszatérünk a gyökereinkhez és a változás élére állunk, kihívva és akár provokálva a szépségipar globális szereplőit.”
Két új termékcsalád is érkezett
A fenntartható és etikus törekvéseiről ismert szépségápolási márka, a The Body Shop két új termékcsaládot dob piacra 2023 májusában. A Luscious Lychee és Zesty Lime Blossom nevekre hallgató termékcsaládok gyümölcsös, friss illattal és könnyed texturával tökéletesen illenek egy frissítő nyári bőrápolási rutinba.
A Luscious Lychee termékcsalád egy testradírból, egy tusfürdőből, egy testvajból és egy szemmaszkból áll. A fenntartható forrásokból származó természetes összetevők hatékonyan hidratálják, valamint puhává és egészségessé varázsolják a bőrt. A termékek csomagolása jelentős részben újrahasznosított anyagokból készült, a szemmaszk 100%-ban biológiai lebomló anyagból áll. A termékcsalád egyes termékei tartalmaznak shea vajat is, amelyet a The Body Shop 1994 óta a Közösségi Méltányos Kereskedelmi programjuk részeként a ghánai Tungteiya női szervezettől szerzi be.
A Zesty Lime Blossom termékcsalád egy tusfürdőt, egy testjoghurtot és egy test- és arcpermetet foglal magába. A termékek – a Luscious Lychee termékcsaládhoz hasonlóan – legalább 92%-ban természetes összetevőkből állnak, illetve mindkét termékcsalád vegán és bőrgyógyászatilag tesztelt. A termékek Mexikóból származó aloe verát is tartalmaznak, amelyet kézzel szüretlenek a helyi termelők, így biztosítva a legjobb minőségű alapanyagot. A bőrnyugtató hatásáról ismert aloe vera és a frissítő érzetért felelős lime találkozása teljeskörű hidratáltságot, tisztaságot és felfrissülést eredményez egy forró nyári nap után. A két új limitált termékcsalád csak a készlet erejéig lesz elérhető.
Kapcsolódó cikkeink
Szépségipari nagyvállalkozó mentené meg a The Body Shop-ot
Mike Jatania vállalkozó, aki kozmetikai márkák építésével szerezte vagyonát, arra…
Tovább olvasom >Bajban a The Body Shop: egyre több üzletüket zárják be
A brit kozmetikai vállalat, The Body Shop, újabb fejezetéhez érkezett:…
Tovább olvasom >Nagy bezárásokra kényszerül a The Body Shop
A népszerű szépségápolási és kozmetikai termékeket kínáló kiskereskedelmi lánc, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >