Az Edekával szövetkezik a Jumbo a beszerzésben
Nemzetközi összefogásra van szüksége a Jumbónak a beszerzésben ahhoz, hogy alacsonyabb árakat kínálhasson a vásárlóknak. Az üzletlánc ezért csatlakozna az Everesthez, a német piacvezető Edeka által létrehozott beszerzési társuláshoz.
A Jumbo nemzetközi beszerzési együttműködés lehetőségeit vizsgálja a holland Distrifood szaklapnakelmondottak szerint. Az áruházlánc azáltal is meg akarja magát megkülönböztetni, hogy még inkább az ár, a választék és a szolgáltatás ötvözésére összpontosít. Egy nemzetközi együttműködés révén történő méretnöveléssel „széles, megfelelő és megfizethető választékot” lehetne létrehozni – állítja az áruházlánc.
A lehetséges partnerek nevét a Jumbo nem kívánja nyilvánosságra hozni, de a Lebensmittel Zeitung szerint Hollandia második élelmiszerlánca lehet a negyedik tagja a német piacvezető Edeka, a Picnic és a Système U által létrehozott Everest beszerzési társulásnak. Az Gianluigi Ferrari által vezetett Everest mintegy 44 márkagyártóval tárgyal egységes európai nettó árakról. A Jumbóval együtt az Everest tagjai együttesen 200 milliárd eurós forgalmat képviselnének.
Az, hogy a Jumbo eddig nem csatlakozott egy nemzetközi szövetséghez sem, figyelemre méltónak mondható. A jó tízmilliárdos forgalmával Hollandiában nagy vállalat Európában nagyon kicsinek számít, miközben olyan kiskereskedelmi óriásokkal kell versenyeznie, mint az Ahold Delhaize, az Aldi és a Lidl.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >