Az Edekával szövetkezik a Jumbo a beszerzésben
Nemzetközi összefogásra van szüksége a Jumbónak a beszerzésben ahhoz, hogy alacsonyabb árakat kínálhasson a vásárlóknak. Az üzletlánc ezért csatlakozna az Everesthez, a német piacvezető Edeka által létrehozott beszerzési társuláshoz.
A Jumbo nemzetközi beszerzési együttműködés lehetőségeit vizsgálja a holland Distrifood szaklapnakelmondottak szerint. Az áruházlánc azáltal is meg akarja magát megkülönböztetni, hogy még inkább az ár, a választék és a szolgáltatás ötvözésére összpontosít. Egy nemzetközi együttműködés révén történő méretnöveléssel „széles, megfelelő és megfizethető választékot” lehetne létrehozni – állítja az áruházlánc.
A lehetséges partnerek nevét a Jumbo nem kívánja nyilvánosságra hozni, de a Lebensmittel Zeitung szerint Hollandia második élelmiszerlánca lehet a negyedik tagja a német piacvezető Edeka, a Picnic és a Système U által létrehozott Everest beszerzési társulásnak. Az Gianluigi Ferrari által vezetett Everest mintegy 44 márkagyártóval tárgyal egységes európai nettó árakról. A Jumbóval együtt az Everest tagjai együttesen 200 milliárd eurós forgalmat képviselnének.
Az, hogy a Jumbo eddig nem csatlakozott egy nemzetközi szövetséghez sem, figyelemre méltónak mondható. A jó tízmilliárdos forgalmával Hollandiában nagy vállalat Európában nagyon kicsinek számít, miközben olyan kiskereskedelmi óriásokkal kell versenyeznie, mint az Ahold Delhaize, az Aldi és a Lidl.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >Több mint kétmilliárd forintos fejlesztéssel bővíti e-töltőhálózatát az E.ON Drive Infrastructure az ALDI-nál
Országszerte megnöveli az elektromosautó-töltőinek teljesítményét az E.ON Drive Infrastructure Hungary…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >