Az e-mailben érkező reklámokat a magyarok általában kedvezőbben ítélik meg, mint az európai átlag
A magyarok kedvezőbben ítélik meg a közvetlenül címükre kapott online reklámokat, mint az európai átlag. Ha egy cég vagy intézmény információkat e-mailben, névre szólóan küld, akkor azáltal értékesebbé válik a reklám a magyarországi címzettek többségének szemében. Többek között ezt tárta fel a Nielsen 55 országban végzett felmérése az élelmiszerek vásárlásának fő céljairól, idén az első félévben.
Ha valamilyen honlapra látogat vagy Interneten keresztül vásárol valamit, és utána ilyen alapon e-mailben kap hirdetést, akkor tízből hat magyar (58 százalék) számára fontosabbá válik a reklám, mert személyesen neki szól. Azon kívül úgy véli 53 százalék, hogy így ingyen juthat olyan információkhoz, amelyekért máshol esetleg fizetnie kellene. „Könnyebbé teszik az életemet az e-mail címemre érkező hirdetések” – mondja a magyar válaszadók 49 százaléka.
Azok aránya 62 százalék, akik akkor veszik örömmel a neten kapott hirdetéseket, ha bármikor lemondhatják, és a küldő cég törli őket a címlistájáról.
Ettől eltérően, a vizsgált 28 európai ország Internet-használói visszafogottabban viszonyulnak az online reklámokhoz. Leginkább pozitívan abban az esetben nyilatkoznak az online hirdetésekről, – földrészünkön a megkérdezettek átlag 46 százaléka – ha fennáll a lehetősége, hogy lemondják őket, címüket pedig leveszik a címlistáról.
Az európai átlag egyharmada (35 százaléka) véleménye szerint értékelődik fel a hirdetés azáltal, hogy névre szól. Az életét pedig csak 41 százalék számára könnyíti meg. Az informálódás ingyenes voltát földrészünk vizsgált országaiban a válaszadók 43 százaléka tartja előnyösnek.
A magyarok 49 százalékos arányánál többen gondolják, hogy a nevükre kapott reklámok könnyebbé teszik az életet – a lettek, oroszok, törökök és ukránok; sorrendben 50, 65, 68 és 77 százalékos mutatóval.
Ennél a szempontnál különösen alacsony a dánok 15, svédek 19 és finnek 23 százalékos aránya.
Azzal kapcsolatban, hogy az online küldés felértékeli a hirdetési információkat a címzett számára, a magyarországi 58 százalék Európában a második legmagasabb arány. Ennél többen hasonló véleményt csak Törökországban képviselnek, – 66 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megválasztották az Év Kerékpárosbarát Szolgáltatóját
Másodjára osztotta ki a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) az…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >