Az e-kereskedelemé a jövő

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 06. 18. 00:03

Megjelent a Jones Lang LaSalle Retail 2020 piackutatási sorozatának következő része, az Online Gold Rush. Az interaktív Retail 2020 weboldal a kiskereskedelmi piac következő 10 évét jelzi előre.

Az Online Gold Rush ("Online Aranyláz") című tanulmány rámutat, hogy milyen folyamat vezet a jövő generációjának online kereskedelmi innovációihoz. Látható az az ellentmondás, hogy a már jelenleg is csak online értékesítéssel foglalkozó vállalkozások sok esetben nélkülöznek minden kereskedelmi tapasztalatot, mégis a semmiből a csúcsra juthatnak néhány hónap leforgása alatt. A tanulmány választ keres arra, hogy a tradicionális kereskedők miért reagálnak lassan az internet kínálta lehetőségekre és ez milyen új üzleti szemléletet követelhet tőlük.
Pál Erika, a Jones Lang LaSalle kiskereskedelmi üzletágának vezetője elmondta: "Az online kereskedelem még mindig gyerekcipőben jár – főleg hazánkban -, de a következő évtizedben ez drámai változáson megy majd át. Az online értékesítés eddigi nehézségei várhatóan enyhülni fognak és ezzel együtt nőni fog a vásárlók bizalma az ilyen jellegű, kényelmet biztosító vásárlások iránt. Ma már sok, hagyományosan értékesítő kereskedelmi hálózat ugyan felismerte az online értékesítés előnyeit, de csak kevés indított internetre épülő új vállalkozást és üzleti modellt. Az elkövetkező 10 év során az online értékesítést azok a vállalkozások fogják vezetni, amelyek már jelenleg is erre specializálódtak. Ezek a vállalkozások fogják forradalmasítani a vásárlók eddigi vásárlási szokásait az online értékesítési technikák, a kiszállítás, a fizetési módok és a csere lehetőségek terén."
A piacon jelenlévő kereskedők számára erős versenyhelyzetet teremt az új online kereskedelem térhódítása. A tradicionális kereskedők fontos feladata értékesítőik folyamatos képzése, felkészítése a vásárlók rugalmas kiszolgálása érdekében, hiszen napjainkban az interneten hozzáférhető információk mennyisége nagyon széleskörű és áramlása rendkívül gyors. Ezáltal a vásárlók már egy megszerzett ismerettel keresik fel az üzleteket, pontosan meghatározva az árut, annak típusát, minőségét és árkategóriáját – írja a tozsdeforum.hu.




Kapcsolódó cikkeink