Az e-kereskedelem csökkenti a kiskereskedelem szén-dioxid lábnyomát egy kutatás szerint
Az online vásárlás a hagyományos kereskedelemhez képest átlag 36 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással jár – hívta fel a figyelmet egy friss kutatás alapján a Prologis ipari és logisztikai ingatlanvállalat.
Az MIT Real Estate Innovation Lab által vizsgált alapesetek több mint 75 százalékában az e-kereskedelem bizonyult a fenntarthatóbb megoldásnak.
Az áruk optimális útvonalon történő kiszállítása csaknem 90 százalékkal csökkenti a szállításhoz kapcsolódó kibocsátást – állapítja meg a tanulmány. A hagyományos kereskedelemhez kapcsolódó kibocsátás legnagyobb részben az áruszállítás során keletkezik, és ez két és félszerese a csomagolásból származó szén-dioxid lábnyomnak, amelyből az e-kereskedelem szén-dioxid-kibocsátásának legnagyobb része származik.
A kutatás szerint az áruk házhoz szállítása esetén egyetlen, telepakolt furgon több mint 100 autóutat képes kiváltani. A megrendelések összevonása és a hálózatok optimalizálása az e-kereskedelmi szolgáltatók költségeit is csökkenti.
A városon belüli elosztóközpontokból történő közvetlen kiszállítás a kibocsátások további csökkentését eredményezheti. Ha az árukat a fogyasztókhoz közeli, városon belüli elosztóközpontokból szállítják ki, a szállítással járó üvegházhatású gázok kibocsátása akár 50 százalékkal is mérsékelhető, ami a teljes szén-dioxid lábnyomot küldeményenként átlagosan 10 százalékkal csökkentheti.
A kiszállítási távolságot és a forgalomtorlódást is minimálisra csökkenti, ha az árut a lehető legközelebb raktározzák el a végfogyasztókhoz. A szállítójárművek maximális kihasználásával a szállítási idő és a szállítás költségei egyaránt csökkenthetők.
Az okosépületek, az elektromos járművek és a mesterséges intelligencia fejlődése még inkább elősegítheti a kereskedelem fenntarthatóbb működését. A kutatás egyebek mellett megállapította, hogy a ma rendelkezésre álló energiaforrások alkalmazásával az elektromos szállítójárművek használata 27 százalékkal csökkentheti a szállításhoz kapcsolódó átlagos kibocsátást, miközben kisebb zajkibocsátással is jár.
Az e-kereskedelem esetében a legnagyobb kibocsátás a csomagoláshoz kapcsolódik. Az internetes kereskedelem csomagoláshoz kapcsolódó kibocsátása a hagyományos kereskedeleménél átlagosan mintegy hatszor magasabb, elsősorban a kartondobozok alkalmazása és a tárgyak egyenkénti becsomagolása miatt. Az MIT olyan forgatókönyvet is vizsgált, amely szerint az e-kereskedelmi megrendelések 80 százalékában kartondoboz helyett papírszatyrot használtak, ennél a forgatókönyvnél az e-kereskedelem a modellezett esetek 90 százalékában fenntarthatóbbnak bizonyult a hagyományos kereskedelemnél.
Számos kereskedő vezet be környezetbarát csomagolóanyagokat vagy a csomagolást automatizálják az egyes árukombinációkhoz leginkább megfelelő méretű és típusú csomagolások kikísérletezésével. A kartondobozok papírzacskóval, illetve párnázott postai tasakokkal történő kiváltása csökkenti a küldemények mennyiségét és tömegét, ami szintén alacsonyabb kibocsátást eredményez.
A korszerű elemző megoldások, például a tehermegosztás és a dinamikus útvonaltervezés 10 százalékkal csökkenthetik a kibocsátást, és 30 százalékkal a fajlagos költségeket, illetve a forgalomtorlódást. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >Innovatív reklámkampányt indít a spanyol Alcampo
Az Alcampo spanyol hipermarketlánc új, adatvezérelt kültéri reklámkampányt indított, amely…
Tovább olvasom >Európában terjeszkedik a Faire online nagykereskedelmi platform
Az Egyesült Államokból indult Faire online nagykereskedelmi platform 14 európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >