Az ázsiai piacok felé tart a Scitec
Már nem a kis méretű szakboltokon, hanem a nagy forgalmú kereskedelmi csatornákon és az online téren van a hangsúly a sport-táplálékkiegészítőket gyártó és forgalmazó Scitec modelljében.
Fontosak az európai piacok a több mint kilencven országba szállító Scitec számára, amelynek bővítési terveiben szerepel a Közel-Kelet és Ázsia is, ahol a sport-táplálékkiegészítők kereslete olyan kiemelkedően bővül, mint az elmúlt évtizedben Magyarországon – közölte a Világgazdasággal a vállalat. A piac masszív növekedést vár a legutóbbi üzleti évben (2017. július – 2018. június) 26,37 milliárd forintos árbevétel mellett 3,81 milliárdos adózott eredményről beszámoló Scitec Kft.-től. A cég frissebb adatokat arra hivatkozva nem adott, hogy anyavállalatát a tőzsdén jegyzik, az éves jelentése pedig még nem jelent meg. A Scitec magyarországi alapítású, 1997-ben indult, és 2016-ban került a dél-afrikai Ascendis Health Group tulajdonába, de az operatív vezetés továbbra is Budapestről történik.
A Scitec saját gyára Dunakeszin működik. Magyarországon tizenhárom saját tulajdonú boltja van, emellett több mint száz, szaküzleteket vezető franchise-partnerrel dolgozik együtt. A létszáma volt már hétszáz felett is a cégadatok szerint, jelenleg 558 dolgozója van. A csökkenést az értékesítési csatornák átrendeződésével magyarázta a társaság: már nem a kis méretű szakboltokon van a hangsúly, hanem a nagy forgalmú kereskedelmi csatornákon és az online téren, de a gyártásban is egyre több folyamatot automatizálnak. A munkavállalók mintegy kétharmada kékgalléros.
Még a világ legfejlettebb piacain, így az amerikain vagy a briten is tart a dinamikus, akár két számjegyű éves növekedés, de míg a nyugat-európai országok lakosságának bő harmada rendszeresen sportol és fogyaszt sport-táplálékkiegészítőt, Magyarországon csak 20 százaléka. A hazai piacot a 26,37 milliárd forint árbevételű Scitec mellett a BioTech USA (22,83 milliárd) határozza meg, az utóbbi társaság is magyar gyökerű, de a globális piacokon is megvetette már a lábát. Fontosabb szereplő a Myprotein is, amely online értékesít. (Világgazdaság)
Kapcsolódó cikkeink
Hétköznapi hősökkel indított nem mindennapi imázskampányt a Scitec Nutrition
Májusban országszerte találkozhatunk a Scitec Nutrition “Küzdöttek. Győztek. Te jössz!”…
Tovább olvasom >Jutalomfalatok
Nassolni mindig is szerettünk, de önmagunk kényeztetése jó falatokkal a…
Tovább olvasom >Egymilliárd forintból megvalósuló beruházással fejlesztette tovább gyártó- és logisztikai központját a BioTechUSA-cégcsoport
Ismét jelentős mérföldkőhöz érkezett a tisztán magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >