Az ázsiai kereslet hízlalja a luxusipar bevételeit
A legnagyobb luxusmárkák két számjegyű növekedést mértek az ázsiai, de főként a kínai eladásaikban. Az év egészére is jelentős fejlődés várható.
Kitűnő féléves teljesítményről számoltak be az európai székhelyű luxusmárkák Ázsiából, így kissé csillapodhattak a globális gazdaság miatt kialakult félelmeik. A feltörekvő piacokon, de főleg Kínában a luxustermékek iránti fokozódó kereslet megdobta például a Louis Vuitton, a Dior, a Givenchy és a Fendi márkákat birtokló LVMH konszern, a Guccit tulajdonló PPR csoport és a L’Oréal eladásait és a nyereségét is az év első hat hónapjában.
A párizsi cégek örülhettek a legjobban az ázsiai térség luxus iránti érdeklődésének. Az LVMH 20 százalékos profitemelkedést jelentett, a PPR 17 százalékost. A L’Oréalnál ázsiai egységüket mondták a csoport fő nyereségtermelőjének, eladásaik 35 százaléka származott onnan. A PPR-nél 38 százalék származott a feltörekvő piacokról.
Elemzők szerint olyan időszakban, amikor a vállalatok küzdenek a visszaeső európai kereslettel, a média pedig rendre negatív híreket közöl a luxusiparágról, úgy tűnik, mintha az LVMH és a PPR egy másik bolygóról érkezett volna, ugyanis a cégek teljesítménye mind az árbevétel, mind a nyereségesség terén lenyűgöző. A legnagyobb luxusmárkákat kínáló társaságok közül egyedül csak a Burberry eladásai nem érték el az előzetesen becsült értéket az első fél évben, amit a cégnél az európai adósságválsággal és a kínai gazdasági növekedés lassulásával magyaráztak.
A kilátások ennek ellenére továbbra is mindig nagyszerűek a piac szereplői számára: a luxusszegmens a mostani becslések szerint az ázsiai–csendes-óceáni térségben idén 16 százalékkal bővülhet, azonban a legnagyobb piacnak számító Kína ennél is többet, 22 százalékot verhet rá az előző év eladásaira. Amennyiben a növekedés az előrejelzettek szerint megtörténik, akkor az majd a divatcégek tulajdonosainak és vezetőinek bevételein is meglátszik majd, akik már így is Franciaország legvagyonosabbjai közé tartoznak. A Challenge Magazin legfrissebb összeállításának élén a Louis Vuitton feje, Bernard Arnault végzett, aki európai viszonylatban is rendszeresen végez előkelő helyen, az üzletember vagyonát 21,2 milliárd euróra becsülik. A második helyen az Auchan vezetője végzett, a harmadik helyen pedig a Hermést irányító három család (Dumas, Puech és Guerrand) futott be, a negyedik pedig a L’Oréal-örökös Liliane Bettencourt lett. François Pinault, akinek a családja a PPR-t vezeti, a hatodik helyen végzett, míg a Chanel tulajdonosa 5,6 milliárd eurós bevételével megőrizte nyolcadik helyét. (Világgazdaság Online, Andó Patrik)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >