Az avokádó „tetoválásával” csökkenti a környezetterhelést a brit Tesco
Lézerrel rajzolt vonalkóddal helyettesíti a brit Tesco az extra nagy avokádókon elhelyezett öntapadós műanyagcímkéket a környezettermelés csökkentése érdekében.
Az Egyesült Királyság fő avokádószállítójával, a Westfalia Fruit vállalattal végzett kísérlet során nagy teljesítményű lézerrel távolítják el a héj felső rétegének egy kis részét – számolt be a The Independent.
A lézert egy számítógépes program irányítja, hogy a méretre, illetve a fajtára vonatkozó információkat az avokádókra gravírozza. A folyamat mindössze egy harmad másodpercig tart, és a terméken lényegében egy tetoválás marad.
A beszállító elmondta, hogy hosszas kísérletek során bizonyosodtak meg arról, hogy az avokádókra nincs hatással a lézer, az a minőséget, az eltarthatóságot és az ízt nem befolyásolja.
A szupermarketóriás évente közel 70 millió darab avokádót ad el, és a kereslet 15%-kal nőtt az elmúlt évben.
A műanyag matricák kivezetése mellett a Tesco a két legnépszerűbb avokádó termékcsalád műanyag tálcás csomagolását is könnyen újrahasznosítható kartontartóra cseréli egy másik, Délkelet-Angliában mintegy 270 üzletben folyó teszt keretében. Amennyiben ez a vásárlók körében pozitív visszhangra talál, akkor az eljárást valamennyi Tesco áruházban bevezetik. A lépéssel több mint 20 millió darab műanyag iktatható ki az avokádó-csomagolásokból, és akár 25 millió darab az egész előrecsomagolt választékból – számolt be a Grocery Gazette.
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >4 millió fontot költ a brit Tesco iskolai zöldség- és gyümölcsprogramjára
A brit Tesco 4 millió fontot költ új programjára, amely…
Tovább olvasom >Új egészségügyi szolgáltatásokat kínál vásárlóinak a brit Tesco
A Tesco az Egyesült Királyság vezető egészségügyi szolgáltatóival együttműködve teszi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Coface: nehéz időszakban értek el növekedést a régió mamutvállalatai
Gyengén teljesítettek a közép- és kelet-európai régió országai tavaly: a…
Tovább olvasom >Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás
Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a…
Tovább olvasom >