Az avokádó „tetoválásával” csökkenti a környezetterhelést a brit Tesco
Lézerrel rajzolt vonalkóddal helyettesíti a brit Tesco az extra nagy avokádókon elhelyezett öntapadós műanyagcímkéket a környezettermelés csökkentése érdekében.
Az Egyesült Királyság fő avokádószállítójával, a Westfalia Fruit vállalattal végzett kísérlet során nagy teljesítményű lézerrel távolítják el a héj felső rétegének egy kis részét – számolt be a The Independent.
A lézert egy számítógépes program irányítja, hogy a méretre, illetve a fajtára vonatkozó információkat az avokádókra gravírozza. A folyamat mindössze egy harmad másodpercig tart, és a terméken lényegében egy tetoválás marad.
A beszállító elmondta, hogy hosszas kísérletek során bizonyosodtak meg arról, hogy az avokádókra nincs hatással a lézer, az a minőséget, az eltarthatóságot és az ízt nem befolyásolja.
A szupermarketóriás évente közel 70 millió darab avokádót ad el, és a kereslet 15%-kal nőtt az elmúlt évben.
A műanyag matricák kivezetése mellett a Tesco a két legnépszerűbb avokádó termékcsalád műanyag tálcás csomagolását is könnyen újrahasznosítható kartontartóra cseréli egy másik, Délkelet-Angliában mintegy 270 üzletben folyó teszt keretében. Amennyiben ez a vásárlók körében pozitív visszhangra talál, akkor az eljárást valamennyi Tesco áruházban bevezetik. A lépéssel több mint 20 millió darab műanyag iktatható ki az avokádó-csomagolásokból, és akár 25 millió darab az egész előrecsomagolt választékból – számolt be a Grocery Gazette.
Kapcsolódó cikkeink
A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >