Az avokádó „tetoválásával” csökkenti a környezetterhelést a brit Tesco

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 06. 03. 10:29

Lézerrel rajzolt vonalkóddal helyettesíti a brit Tesco az extra nagy avokádókon elhelyezett öntapadós műanyagcímkéket a környezettermelés csökkentése érdekében.

Az Egyesült Királyság fő avokádószállítójával, a Westfalia Fruit vállalattal végzett kísérlet során nagy teljesítményű lézerrel távolítják el a héj felső rétegének egy kis részét – számolt be a The Independent.

A lézert egy számítógépes program irányítja, hogy a méretre, illetve a fajtára vonatkozó információkat az avokádókra gravírozza. A folyamat mindössze egy harmad másodpercig tart, és a terméken lényegében egy tetoválás marad.

A beszállító elmondta, hogy hosszas kísérletek során bizonyosodtak meg arról, hogy az avokádókra nincs hatással a lézer, az a minőséget, az eltarthatóságot és az ízt nem befolyásolja.

A szupermarketóriás évente közel 70 millió darab avokádót ad el, és a kereslet 15%-kal nőtt az elmúlt évben.

A műanyag matricák kivezetése mellett a Tesco a két legnépszerűbb avokádó termékcsalád műanyag tálcás csomagolását is könnyen újrahasznosítható kartontartóra cseréli egy másik, Délkelet-Angliában mintegy 270 üzletben folyó teszt keretében. Amennyiben ez a vásárlók körében pozitív visszhangra talál, akkor az eljárást valamennyi Tesco áruházban bevezetik. A lépéssel több mint 20 millió darab műanyag iktatható ki az avokádó-csomagolásokból, és akár 25 millió darab az egész előrecsomagolt választékból – számolt be a Grocery Gazette.

Kapcsolódó cikkeink