Az Auchan újabb támogatásának köszönhetően folytatja a kenyér- és tejosztást a Magyar Vöröskereszt
Tavaly tavasszal a koronavírus-járvány miatt kialakult krízishelyzetben az Auchan nemzetközi alapítványától rendkívüli segítséget kérhettek azok az országok, ahol a vállalat jelen van. Az Auchan az Ifjúságért Alapítvány 324 391 eurót osztott szét hét ország tizennégy projektje között, amivel 30 000 rászoruló gyereken vagy fiatalon segítettek.
Hazánkban a Magyar Vöröskereszt Gyermekszáj és Budapesti Étkeztetési Programja 8,7 millió forintot kapott, amiből borsodi, többgyermekes, rászoruló családokat támogattak hetente többször is friss kenyérrel és tejjel. Az Auchan alapítványának köszönhetően idén is folytatódhatott az élelmiszerosztás a rászoruló családok körében.
A 2010 óta futó Gyermekszáj és Budapesti Étkeztetési Program kifejezetten a gyermekéhezés ellen indult. Hazánk legnagyobb karitatív szervezete, a Magyar Vöröskereszt a kezdetektől fogva végez élelmiszerosztást, az elmúlt két évben pedig a program teljeskörű megvalósításáért is felel. Tíz család éves tej- és kenyérszükséglete kb. egymillió forintba kerül. Az Auchan e program költségeinek fedezéséhez és kiterjesztéséhez ad hosszabb távú, hathatós segítséget a budapesti kerületekben és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében.
Ezekben a régiókban a programot tavaly év végéig az Auchan központi alapítványától elnyert 8,7 millió forintból tudták fedezni. Ebből hetente kétszer tejet és kenyeret kaptak a rászoruló családok, akiket a jövedelmük alapján választottak ki az önkormányzatok segítségével. Az észak-magyarországi régióban két hatgyermekes, két ötgyermekes, hét négygyermekes, tizenhat háromgyerekes, hat kétgyermekes és két egy gyermeket nevelő család részesült a támogatásban, amely hetente 334 liter tejet és 167 darab kilós kenyeret jelentett. Az Auchan alapítványi támogatásának köszönhetően az eddigi települések mellé egy újabb falu, Hernádvécse is be tudott kapcsolódni a programba. Budapesten pedig nagycsaládosoknak osztottak ki havonta 140 tartós élelmiszercsomagot, decemberben ez a szám a karácsonyra való tekintettel 350-re emelkedett.
Az Auchan nemzetközi alapítványa a támogatás lejártát követően úgy döntött, hogy nem engedi, hogy teljesen leálljon a program, ezért további négy hónapra biztosítja a családoknak juttatott alapélelmiszerek költségét, így újra friss kenyér és tej kerülhet a borsodi családok asztalára. Sőt Hernádvécse után, ahol 41 család kap tejet és kenyeret, most Felsődobsza is bekerült a programba, ezzel 24 család élelmezési gondjain tud a Magyar Vöröskereszt enyhíteni az Auchan jóvoltából.
„A koronavírus járvány tovább nehezítette a térségben élők boldogulását – mondja Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója. – A családokat érintő megélhetési gondok súlyosabbak lettek a térségben. Nagy szükség lenne a foglalkoztatottság növelésére és a szociális háló erősítésére. Utóbbinál jelentős lépésnek tartom, hogy az Auchan jóvoltából folytatódhatott a Gyermekszáj és Budapesti Étkeztetési Program, amit Felsődobszára is ki tudtunk terjeszteni. A programba kerülésnek szigorú feltételrendszere van, ami vagyon- és jövedelemkimutatáshoz kötött: a család egy főre jutó jövedelme nem haladhatja meg a 35 000 forintot. Emellett a bekerülésnél előnyt élveznek a minél több gyermeket nevelő családok. A koronavírus megjelenése előtt is egyre nagyobb igény volt a programra, de most sajnos azt tapasztaljuk, hogy a járvány miatt tömegesen szűntek meg a munkahelyek, ezért a jelenleg kiosztott mennyiség többszörösére lenne szükség.”
„Az Auchan vállalati kultúrájának egyik alappillére a szolidaritás, és kiemelt feladatunknak tartjuk a rászorulók támogatását. Éppen ezért szerettük volna, ha a gyermekéhezés elleni program tovább folytatódik. Nagyon örülünk annak, hogy a központi alapítványunknak köszönhetően ismét segíteni tudjuk a nehéz sorsú családokat” – mondta Varga-Futó Ildikó, az Auchan Magyarország kommunikációs és CSR igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Megújult a debreceni Auchan áruház
A jövőben megújult formában várja a vásárlókat a debreceniek egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >