Az Auchan Retail kiáll a jó minőségű helyi termékek mellett
Ez év márciusában az Auchan Retail bemutatta új Jövőképét „Az Auchan jobbá teszi vásárlói, munkatársai és partnerei életét!” címmel – olvasható az Auchan sajtóközleményében. Az igazi változások azonban soha nem vezényszóra történnek. Ezért az Auchan Retail úgy döntött, visszaadja az általa folytatott kereskedő szakma régi fényét, és ennek keretében széleskörű megmozdulásban vonja egységbe munkatársait és együttműködő partnereit. A megmozdulás „Az Auchannál kiállunk a jó minőségű, egészséges, helyi termékek mellett” elnevezést kapta. A tizennégy Auchan-országban egyszerre elindított program keretében az Auchan Retail rendszeresen kíván cselekedni és elköteleződni olyan ügyekért, melyek vásárlóink, munkatársaink, a társadalom és bolygónk érdekeit szolgálják.
A 2017. április 25-én hosszú távra elindított kezdeményezésünk lényege, hogy tegyünk, mitöbb, álljunk ki az emberek egészségéért, jóllétéért. A programot hónapról hónapra újabb és újabb, az Auchan Retailt körülvevő ökoszisztémával közösen létrehozott kezdeményezésekkel kívánjuk tovább bővíteni.
Melyek az Auchan Retail első vállalásai?
Mit tesz az Auchan Retail a vásárlókért? Teljes körűen felülvizsgálja termékkínálatát és vásárlói kezébe adja az egészségesebb élet kulcsát.
Az Auchan Retail első vállalása, hogy teljes körűen felülvizsgálja sajátmárkás termékkínálatát, így mutatva vásárlói számára utat egy egészségesebb élet felé. Ehhez országonként egy független szakértőkből, orvos-tanácsadókból álló bizottságot állítunk fel, melynek közreműködésével valamennyi termékünket felülvizsgáljuk. A vizsgálat során meghatározzuk és – amennyiben szükséges – sajátmárkás termékeink esetében átdolgozzuk termékeink tápértékét. A felülvizsgálattal egyidejűleg ismeretterjesztő oktatóanyagokat készítünk, ezzel is segítve fogyasztóinkat világosabban látni, jobban eligazodni vásárlási döntéseikben.
Szakértői kollégium létrehozása
Tizenkét, immáron nagy múlttal rendelkező országában az Auchan Retail szakértői kollégiumokat hoz létre független tudományos szakemberek részvételével. Táplálkozási szakértők, onkológus, allergológus, toxikológus szakorvosok, szociológusok osztják meg ismereteiket az Auchan Retail munkatársaival, fogalmaznak meg ajánlásokat, hagyják jóvá az általunk követett irányvonalakat és tökéletesítik az Auchan termékek összetételét.
Az élet kék applikáció, a vásárló elkötelezett egészség-szakértője
Az Auchan Retail idén nyáron elindít és ezzel vásárlói szolgálatába állít egy egészség-tanácsadó mobilapplikációt. Az applikáció automatikusan kielemzi a pénztárban kapott blokkot, felhasználójának segít jobban megismerni saját táplálkozási profilját, az egészségét jobban támogató termékeket ajánl a számára, és tanácsokkal segíti őt kiegyensúlyozottabb életet élni. Az applikáció – melynek fejlesztésében francia start-up vállalkozásokkal dolgoztunk együtt, és amely elsőként jelenik meg a táplálkozás területén – jelenleg tesztelés alatt áll Franciaországban, Magyarországon, Spanyolországban és Tajvanon. A tesztfázis néhány hónapja már tart, az applikáció kiterjesztésre pedig a tesztek lezárultát követően, 2017 júliusától kerül sor az Auchan Retail országaiban.
Mit tesz az Auchan Retail a munkatársaiért? Az Auchan Retail célul tűzte ki, hogy munkavállalói számára a vállalati környezetben való jóllét referenciájává váljon.
Az Auchan Retail a világ 35. legnagyobb munkáltatójaként meggyőződéssel vallja, hogy legnagyobb gazdagságát a vállalatcsoportnál dolgozó 345 396 munkavállalója jelenti. Ezért a legkevésbé sem meglepő, hogy „Az Auchannál kiállunk a jó minőségű, egészséges, helyi termékek mellett” elnevezésű kezdeményezésben kiemelt helyet szánunk munkavállalóinknak: azt szeretnénk, ha ők lennének a kezdeményezés elsőszámú haszonélvezői, de természetesen aktív közreműködésükre is számítunk a megvalósításban. Az Auchan Retail tehát velük és értük indít el újító és felelős programokat a képzéstől az egészségügyi állapotfelmérésig.
„Kvíz”, az Auchan Retail interneten elérhető oktatóanyaga
Utánanézne egy alapanyagnak? Szakember tanácsát kéri egészségügyi témában?
Az Auchan Retail egy európai start-up vállalkozással együttműködve kifejlesztett egy játékos, oktató alkalmazást, melyben rengeteg ajánlást, tippet és praktikus információt talál, ha szeretne egészségesebben élni, jobban odafigyelni önmagára és családtagjaira. A három hónap alatt fejlesztett Kvíz jelenleg teszt verzióban érhető el Luxemburgban és Magyarországon, a többi Auchan-országban pedig 2017 júniusától tervezzük bevezetni.
Ezzel párhuzamosan az Auchan Retail dolgozói számára több képzést is kínálunk az egészséges táplálkozás témakörében. Célunk, hogy mindenkivel megismertessük azokat az egyszerű és könnyen betartható szakmai szabályokat, melyek hozzájárulnak a helyes táplálkozáshoz, munkatársainkat pedig abban támogatjuk, hogy maguk is a kiváló, egészséges, helyi termékek harcosaivá váljanak.
Mindannyiunk egészségéért
Azzal, hogy odafigyelünk munkatársaink jóllétére, egyben segítjük őket, hogy ők is jobban odafigyeljenek saját egészségükre. Az Auchan Retail 2017-től kezdődően világszerte valamennyi Auchan-országban 3 évente ingyenes egészségügyi szűrővizsgálatot biztosít minden, 40. életévét betöltött munkatársa számára. Emellett számos kezdeményezésünkkel igyekszünk igazodni az egyes országok sajátosságaihoz. Ide tartozik például, hogy dolgozóink számára lehetőséget kínálunk egészségbiztosításuk finanszírozására, munkahelyi éttermeinkben elérhető áron kínálunk kiegyensúlyozott táplálkozást biztosító ételeket, kamatmentes hitelt nyújtunk munkatársaink részére az egészségbiztosítók által nem térített orvosi költségeik finanszírozásához, raktárban dolgozó munkatársaink számára izomátmozgató órákat tartunk, egészségnapokat szervezünk orvosok, dietetikusok és sportedzők részvételével, stb.
Mit tesz az Auchan Retail a társadalomért? Elkötelezetten működő alapítványaink helyi szinten végeznek támogató munkát a kiváló, egészséges, helyi termékek fogyasztásának előmozdításáért.
A vállalati szereplőkkel együtt létrehozott „Az Auchannál kiállunk a kiváló, egészséges, helyi termékek mellett” elnevezésű programunk hatóköre természetesen az Auchan Retail által támogatott alapítványokra is kiterjed. Gondolunk itt az áruházi dolgozóinkon keresztül tevékenykedő Auchan az Ifjúságért Alapítványra, a franciaországi szupermarketek dolgozói által vezetett Megosztom veled Alapítványra, illetve a Weave our Future Alapítványra, melynek tevékenységében beszerzési csapataink vesznek részt. Vállalatunk szeretné összehangolni a kiegyensúlyozott táplálkozásért, mindannyiunk jobb egészségéért folytatott erőfeszítéseket az alapítványi munkával.
Az Auchan az Ifjúságért Alapítvány és a Megosztom veled Alapítvány együttes erővel cselekszenek
Az Auchan az Ifjúságért Alapítvány 1996-ban jött létre Franciaországban. Mára már 13 országban működik és hívja fel hipermarketjeink dolgozóit a fiatalok támogatását célzó közösségi projektek előmozdítására. Az Auchan Retail jövőképének megfelelően az alapítvány tevékenysége ma már elsősorban az 5 és 25 év közötti fiatalok egészségesebb táplálkozását elősegítő egyesületi kezdeményezések támogatása. Franciaországban a szupermarketekben dolgozó munkatársaink által a Megosztom veled Alapítványon keresztül támogatott, a nagyközönség bevonásával megvalósuló projektekben is részt vállal.
3,5 millió eurós támogatás az Auchan termékeket előállító országokban dolgozó mintegy 200 ezer munkás támogatására
A „Weave our Future” elnevezésű alapítványunk 2014 óta működik a Franciaországi Alapítvány védőszárnyai alatt. Működésének célja az Auchan termékeket előállító országokban dolgozó munkások életkörülményeinek javítása. A Weave our Future Alapítvány megalapítása óta elismert civil szervezetekkel és helyi vállalatvezetőkkel együttműködve a rászorulókhoz a lehető legközelebb tevékenykedik, és eddig közel 3,5 millió euró támogatást nyújtott négy országban: Bangladesben, Kambodzsában, Burmában és Vietnámban, melyből eddig közel 200 ezer munkás részesült. Példaként említjük, hogy a Weave our Future Alapítvány társfinanszírozóként – a SIPAR nemzetközi szolidaritási egyesülettel karöltve – részt vesz egy innovatív projektben, melynek célja, hogy a kambodzsai Phnom Penh és Kandal városok 18 gyártóüzemében erőforrásteremtő központként működő könyvtárakat hozzanak létre. Az erőforrásteremtő központok az egészséges táplálkozás, a higiénia és az egészségmegőrzés témaköreihez kapcsolódó képzéseket, médiaelérést és könyveket, kiadványokat kínálnak a munkások számára. Az alapítvány Bangladesben mintegy száz termelőüzemben egy rendhagyó képzési programot finanszíroz az arra jelentkező egészségügyi személyzet számára (ápolónők, egészségügyi segédszemélyzet, stb.). Emellett civil szervezetekkel két projektet is indított az egészségmegőrzés témájában, melyeken a ruhaiparban dolgozó mintegy 70 ezer munkás és családjaik vehetnek részt.
Az Auchan Retail a bolygónk védelmének ügyéért világszinten legelhivatottabban cselekvő három élelmiszerlánc egyike kíván lenni.
Az Auchan Retail által folytatott tevékenység – valamennyi országban, ahol áruházainkkal jelen vagyunk – elkerülhetetlenül hatással van az élő környezetre, ide értve azt a több milliónyi vásárlót, akik nap mint nap betérnek áruházainkba, vagy internetes oldalainkról rendelnek. Vállalatunk minden országban tudatosan tesz azért, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát, ezért az emberiség és bolygónk érdekében a minél környezettudatosabb termelési módokat választja.
Az Auchan elkötelezett a pálmaolaj, a genetikusan módosított élelmiszerek és a növényvédőszerek használatának elkerülésében
Az Auchan Retail 2012-ben úgy döntött, hogy sajátmárkás termékeiben – amint lehetséges – más alapanyaggal helyettesíti a pálmaolajat. 2012 óta az Auchan az érintett termékek felénél átdolgozta az összetevőket, 2018 végére pedig az Auchan márkás termékek 100%-a immáron pálmaolaj nélkül, vagy csupán indokolt mennyiségű pálmaolaj felhasználásával fog készülni.
Ami a géntechnológiával módosított anyagokat tartalmazó élelmiszereket illeti, az Auchan által forgalmazott valamennyi sajátmárkás napi fogyasztási cikk az elsőáras termékektől a prémium kategóriáig GMO mentesen készül. Ez alól jelen állapot szerint csupán egyetlen, Ázsiában forgalmazott termék képez kivételt, melynek vizsgálata folyamatban van.
A fentieket Franciaországban immáron a háztáji gazdálkodásban előállított, speciális hal- és hústermékekre is kiterjesztettük, vagyis az Auchan Retail garantálja, hogy termékei GMO mentes takarmánnyal táplált állatok húsából készülnek. Az Auchan Retail a géntechnológiával módosított anyagok vonatkozásában elindított programjához hasonlóan rövidesen azon is elkezd dolgozni, hogy vásárlói asztalára világszerte minél kevesebb növényvédőszert tartalmazó élelmiszerek kerüljenek.
Évente 100 felelős háztáji programot indítunk
Az Auchan Retail úttörő kíván lenni a mezőgazdaságban dolgozó kistermelőkkel, háztáji tenyésztőkkel fenntartható módon létrehozott együttműködések kialakításában, és ezért még az eddigieknél is többet kíván tenni. Mára már valamennyi nagy múlttal rendelkező Auchan-országban működnek felelős háztáji programok. Most „Az Auchannál a kiváló, egészséges, helyi termékekekért harcolunk” program keretében világszerte minden évben száz új háztáji programot kívánunk indítani. A 2017-ben Franciaországban indítandó háztáji programjainkba eper- és cukkinitermesztőket, csirketenyésztőket kívánunk bevonni, illetve újdonságként jelenik meg a szintén háztáji előállítású surimink és bio kenyerünk. Háztáji programunkat szélesíteni kívánjuk azokban az országokban, ahol már jelenleg is működik (így többek között Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban), és be kívánjuk vezetni azokban az Auchan-országokban is, melyekben még egyetlen ágazatban sincs jelen. Háztáji programjainkat minden esetben a helyi mezőgazdasági szereplőkkel együttműködésben kívánjuk fejleszteni. Így például Oroszországban 2017 elején Tambov régióban indítottuk el első háztáji programjainkat helyi sertés- és marhatenyésztők bevonásával.
„Fogyasztóink és munkatársaink egyre nagyobb figyelmet fordítanak saját jóllétükre, életminőségükre. Válaszul eme elvárásokra az Auchan Retail elindítja a „Az Auchannál kiállunk a jó minőségű, egészséges, helyi termékek mellett” elnevezésű programját, melyet a bennünket körülvevő ökoszisztémával együtt kívánunk kialakítani, és amelynek keretében 2025-ig bolygónk 8 milliárd lakója számára tesszük lehetővé, hogy jobban élhessen.”
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Megújult a debreceni Auchan áruház
A jövőben megújult formában várja a vásárlókat a debreceniek egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >