Az Auchan Magyarország az idei nívódíj nyertese

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 09. 23. 11:55

Az Auchan Magyarország Kft.-nek ítélték oda az idei Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, amelyet a szakma legnagyobb rendezvényén, a tapolcai Business Days-en adott át Bognár Lajos, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára.

 

KÉP: A győztes Auchan Magyarország Kft. képviseletében Balázs Ildikó külső vállalati kapcsolatok igazgató, Bognár Lajos élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkárral és a díjat alapítókkal, Benedek Eszterrel (Magyar Termék Nonprofit Kft.) és Hermann Zsuzsannával (Trade magazin) – Fotó: Szilágyi Dávid

A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin által, Nagy István agrárminiszter fővédnökségével alapított díjat immár három éve az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználók szavazatai alapján a legtöbbet tette a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért. Idén az Auchan Magyarország Kft. került az első helyre. Az ezüstérmes a CBA Kereskedelmi Kft., a bronzérmes pedig CO-OP Hungary Zrt., lett. Szakmai különdíjat kapott a „kiemelkedő promóciós együttműködésért” a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., valamint a „kiemelkedő védjegy-kommunikációért” az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.

KÉP: A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj – Fotó: Szilágyi Dávid

 Bognár Lajos helyettes államtitkár az eseményen hangsúlyozta, hogy a pandémia tavaszi hullámában a magyar agrárium ékesen bizonyította erejét és ütésállóságát. Az alapanyag-termeléstől a logisztikáig minden szegmens részt vállalt az önellátás sikerében. A kormányzat és az itt jelenlévők közös célja, hogy a hazai élelmiszerek békeidőben is eljussanak a magyar családok asztalára, és azon minél nagyobb részt foglaljanak el. A hazai élelmiszeripart a kormány 2015-ben stratégiai ágazattá nyilvánította, és azóta is kulcsszerepet játszik a magyar gazdaság jövőképében. Az egymásra épülő támogatási programok hatására az élelmiszeripar jövedelmezősége és eredményessége 2010 óta mintegy 50 százalékkal nőtt: 2 791 milliárd Ft-ról csaknem 4 ezer milliárd Ft-ra.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője úgy értékelte, hogy a Magyar Termék védjegy az elmúlt 14 évben talán még soha nem volt annyira fontos, mint idén. A járvány valósággal felértékelte a magyar termékek szerepét. Szólt arról is, hogy a gazdasági nehézségek ellenére idén is bővült a Magyar Termék védjegyhasználói kör. A védjegyhasználók jobban teljesítenek – jelentette ki az augusztusi statisztikai adatokra támaszkodva. Ezek azt mutatják, hogy körükben az egy évvel korábbihoz képest 26 500-ról 27 000-re nőtt a munkavállalók száma, az általuk realizált árbevétel pedig 1300-ról 1438 milliárd forintra emelkedett.

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető főszerkesztője elmondta: nagy megtiszteltetés részt venni ebben a programban, és az FMCG-piac döntéshozóinak legnagyobb találkozóján minden évben átadni a díjakat. A gyártók és a kereskedők kerekasztal-beszélgetésein elhangzó szakmai kérdések, vélemények a legfontosabb témákról szólnak, amelyek visszaköszönnek az elismerések tartalmában is.

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjról

A csaknem 170 védjegyhasználó minden, Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott meghatározott kritériumok alapján, az ő szavazataikat egészítették ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai zsűri voksai. A Magyar Termék Kereskedelmi Nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta.

Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban, a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel való elégedettség, a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre megvalósított promóciók sikeressége, valamint az üzletlánc bemutatkozójának értékelése.

 

Kapcsolódó cikkeink