Az Auchan is búcsút int a műanyagnak
Évről évre nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem és a fenntartható élelmezés, amiben az élelmiszeriparnak és a kereskedelmi láncoknak nagy a felelőssége. Egyre több ország határolja el magát az egyszer használatos műanyagok forgalmazásától, Franciaországban januártól, New Yorkban pedig márciustól korlátozásokra került sor. 2021-re várhatóan egész Európában, így Magyarországon is életbe lépnek majd a szabályozások. Az Auchan Magyarország viszont már idén áprilistól megkezdte ezek kivonását a termékkínálatából.
Egyre növekvő fogyasztói igény, hogy fenntarthatóan vásároljunk és minél több környezetbarát cikket vihessünk haza. A felmérések szerint évente körülbelül 2,1 milliárd tonna kommunális hulladékot termelünk világszerte, aminek mindössze 16 százalékát hasznosítjuk újra, ez pedig óriási terhelést jelent a Földünknek.
Az Auchan Magyarország már az európai korlátozások bevezetése előtt konkrét lépéseket tesz, nem csak azért, mert felelős vállalatként kötelességének érzi az aktív és példamutató szerepvállalást, hanem azért is, mert a járványhelyzetben a védőeszközök, előre csomagolt termékek miatt szükségszerűen megnövekedett a műanyaghasználat. A fertőzésveszély miatt ezekről egyelőre nehezen lehet lemondani, ezért az áruházlánc úgy döntött, hogy még a törvényi szabályozás életbe lépése előtt azokat a műanyagtermékeket vonja ki a kínálatából, amelyek egyszer használatosak és nem játszanak szerepet a járvány elleni védekezésben. Áprilistól kivezetik az áruházakból a műanyag tányérokat, szívószálakat, fültisztító pálcikákat, és helyettük olyan környezetbarát alternatívákat kínálnak majd, amelyek például fából, papírból, cukornádból vagy bambuszból készülnek. Az új, környezetbarát választék már a polcokon van. A váltást áruházi dekoráció is népszerűsíti, hiszen a jövőben ez lesz az állandó kínálat. A csomagolás is tükrözni fogja a fenntarthatóságot, ezzel is segítve a fogyasztók eligazodását a termékek között. A műanyagból készült, régi készlet teljes kikopása május végére várható, az áruházak addig is a kiárusítást külön kihelyezéssel valósítják meg.
Az áruházlánc egyébként már tavaly decemberben is komoly lépéseket tett, ilyen volt például a magyarországi piacon elsőként alkalmazott bevásárló kartondoboz, amely az otthoni tárolásra is praktikus megoldás lehet. Mindemellett az Auchan idén több egyszer használatos bevásárlótáskát is kivont a forgalomból, amelyeket környezetbarát papír- és szövött, illetve 100%-ban lebomló, házilag is komposztálható táskákra cserélt le.
„Az új, fenntartható termékcsalád bevezetésével az a célunk, hogy vállalatként is tegyünk a környezetünkért és hosszútávon a fogyasztóinkat is erre ösztönözzük. Szeretnénk a kereskedelem területén élen járni a fenntarthatóságot illetően, ezért számos egyéb fenntarthatósággal kapcsolatos projektünk megvalósítása van folyamatban. Nagyon sokan járnak hozzánk vásárolni, ennek abból a szempontból is érezzük a súlyát, hogy a társadalmi szemléletformálásban is szerepünk van – mondta el Varga-Futó Ildikó, az Auchan kommunikációs és CSR igazgatója.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/05/doboz1112-1024x842.jpg)
Cardboard box on white background; Shutterstock ID 1013515633; Purchase Order: –
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >