Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad hatalmas roham a dubaji csokiért, hanem az Auchan áruházlánc is beszállt a versenybe. Az Auchan hivatalos sajtóközleménye szerint náluk még kedvezőbbek a feltételek: egy vásárló akár három táblát is megvásárolhat a TikTokon világhódító édességből.
Még kedden robbant a hír, hogy a Lidlben akkora a kereslet a dubaji csoki iránt, hogy az áruházlánc kénytelen volt vásárlási korlátozást bevezetni: egy vásárló legfeljebb két dobozzal vihet haza az egzotikus finomságból. Az Auchan csütörtöktől 2499 forintos áron kínálja a 100 grammos kiszerelést, amely ugyanannyiba kerül, mint a Lidlben. Eközben a rivális Aldiban egy 90 grammos szelet 1499 forintba, míg egy kisebb, 30 grammos kiszerelés 499 forintba kerül – mutat rá a Telex.
TikTok és a dubaji csoki sikere
A dubaji csoki az utóbbi hetekben és hónapokban a TikTok köszönhetően lett világszerte keresett édesség. Az influenszerek videókban mutatják be, ahogy a krémes finomságot majszolják, és ezek a posztok milliókhoz jutnak el. A csokoládé titka a töltelékében rejlik: pisztáciapaszta és knafeh keveréke adja az egzotikus ízvilágot. A knafeh a Földközi-tenger menti arab országok különleges desszertje, amely hagyományosan olvadt sajttal készül, ropogós kataifi-tésztával ötvözve. Az édességet cukros sziruppal öntik le, amit gyakran rózsavízzel ízesítenek, így egyszerre lesz roppanós, ragacsos és nyúlós.
Az édességháború folytatódik
A Lidl korlátozása és az Auchan rugalmassága közötti különbség biztosan tovább élezi majd az édességpiaci versenyt. A dubaji csoki már most a karácsonyi szezon egyik legkeresettebb termékévé nőtte ki magát, és kérdés, hogy az édességháború további szereplőkkel bővül-e. Az biztos, hogy a TikTok trendjei és az influenszerek marketingje képesek teljesen átalakítani a fogyasztói szokásokat.
Kapcsolódó cikkeink
Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >Csokoládé a csillagok között – A Stühmer meghódítja a világűrt!
A Stühmer, Magyarország ikonikus csokoládémárkája ismét történelmet ír: hamarosan a…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >