Az Auchan csoport növelte forgalmát tavaly
A Magyarországon is jelen lévő francia Auchan csoport tavaly 5,8 százalékkal 46,9 milliárd euróra növelte konszolidált adózás előtti árbevételét, míg az adózás előtti eredménye csökkent 2012-ben – közölte az Auchan Magyarország Kft. kedden az MTI-vel.
A csoport bruttó üzleti forgalma változatlan árfolyamon számolva 4,7 százalékkal nőtt, a töltőállomásokat nem számítva.
A 2011-es visszaesést követően az Auchan csoport kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredménye (EBITDA) 2012-ben 6,9 százalékkal nőtt, ezzel elérte a 2540 millió eurót. Az EBITDA javulása a közlemény szerint a kereskedelmi árrés szinten tartásának, és elsősorban a szokásos vállalkozási tevékenységhez kapcsolódó, értékcsökkenéssel, elhatárolásokkal és értékvesztéssel korrigált költségek mérséklésének köszönhető.
Kis mértékben, 3,4 százalékkal csökkent a szokásos vállalkozási eredmény, míg az adózás előtti eredmény 16,1 százalékkal zsugorodott, 719 millió euróra.
A beruházások értéke 16 százalékkal, 1896 millió euróra nőtt 2012-ben.
A csoport működési eredménye 1245 millió euróra csökkent, az előző évhez képest mért 14 százalékos mérséklődés hátterében azonban rendkívüli tételek állnak.
A közlemény idézi Vianney Mulliez-t, az Auchan csoport igazgatótanácsának elnökét, aki kiemelte: a még mindig nehéz európai gazdasági helyzet ellenére az Auchan csoport 2012-ben jelentősen növelni tudta üzleti forgalmát, elsősorban a szupermarketek teljesítményének köszönhetően, és egyebek között az Oroszország és a Kína jelentette húzóerő hatására.
Az Auchan csoport az idén a kereskedelmi kínálat minőségén, a diszkontpolitikán, a fejlesztések folytatásán, valamint a hatékonyság és jövedelmezőség javításán dolgozik az igazgatótanács elnökének szavai szerint.
A cégcsoport világszerte 678 hipermarketjében és 786 szupermarketjében mintegy 287 ezer embert foglalkoztat.
Az Auchan februárban közölte magyarországi eredményeit: a cég 19 magyarországi áruházában 2012-ben az előző évhez képest 10 százalékkal 300 milliárd forintra nőtt a forgalom, a vásárlók száma 15 százalékkal 36 millióra bővült. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >