Az Auchan csoport növelte forgalmát tavaly
A Magyarországon is jelen lévő francia Auchan csoport tavaly 5,8 százalékkal 46,9 milliárd euróra növelte konszolidált adózás előtti árbevételét, míg az adózás előtti eredménye csökkent 2012-ben – közölte az Auchan Magyarország Kft. kedden az MTI-vel.
A csoport bruttó üzleti forgalma változatlan árfolyamon számolva 4,7 százalékkal nőtt, a töltőállomásokat nem számítva.
A 2011-es visszaesést követően az Auchan csoport kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredménye (EBITDA) 2012-ben 6,9 százalékkal nőtt, ezzel elérte a 2540 millió eurót. Az EBITDA javulása a közlemény szerint a kereskedelmi árrés szinten tartásának, és elsősorban a szokásos vállalkozási tevékenységhez kapcsolódó, értékcsökkenéssel, elhatárolásokkal és értékvesztéssel korrigált költségek mérséklésének köszönhető.
Kis mértékben, 3,4 százalékkal csökkent a szokásos vállalkozási eredmény, míg az adózás előtti eredmény 16,1 százalékkal zsugorodott, 719 millió euróra.
A beruházások értéke 16 százalékkal, 1896 millió euróra nőtt 2012-ben.
A csoport működési eredménye 1245 millió euróra csökkent, az előző évhez képest mért 14 százalékos mérséklődés hátterében azonban rendkívüli tételek állnak.
A közlemény idézi Vianney Mulliez-t, az Auchan csoport igazgatótanácsának elnökét, aki kiemelte: a még mindig nehéz európai gazdasági helyzet ellenére az Auchan csoport 2012-ben jelentősen növelni tudta üzleti forgalmát, elsősorban a szupermarketek teljesítményének köszönhetően, és egyebek között az Oroszország és a Kína jelentette húzóerő hatására.
Az Auchan csoport az idén a kereskedelmi kínálat minőségén, a diszkontpolitikán, a fejlesztések folytatásán, valamint a hatékonyság és jövedelmezőség javításán dolgozik az igazgatótanács elnökének szavai szerint.
A cégcsoport világszerte 678 hipermarketjében és 786 szupermarketjében mintegy 287 ezer embert foglalkoztat.
Az Auchan februárban közölte magyarországi eredményeit: a cég 19 magyarországi áruházában 2012-ben az előző évhez képest 10 százalékkal 300 milliárd forintra nőtt a forgalom, a vásárlók száma 15 százalékkal 36 millióra bővült. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >