Az Auchan, a Carrefour és az Intermarché együtt vásárol meg 288 Casino üzletet
Három francia kiskereskedő vásárolja meg a Casino 288 üzletét 1,35 milliárd euróért. A kezdeményezés új szereplője a Carrefour, amely 26 üzletet vesz át.
Átrajzolják a francia kiskereskedelem térképét
Hat hétnyi tárgyalást követően a Casino 98 üzletet enged át az Auchannak és 190-et az Intermarchénak, amely meglepő módon 26 üzletet azonnal továbbad a Carrefournak. A lépés a boltokban 12000, a raktárakban pedig további 2000 alkalmazottat érint.
Az új tulajdonosok számára a megállapodás hatalmas előrelépést jelent: az Intermarché üzlethálózata 10%-kal, az Auchané pedig 20%-kal bővül. A két fél raktárakat is átvesz: egy az Auchanhoz, három az Intermarchéhoz kerül.
A vevők földrajzilag olyan régiókban választottak üzleteket, ahol eddig kevésbé voltak jelen: az Intermarché keleten és Párizsban erősít, míg az észak-francia Auchan hálózatát délen (például a Côte d’Azur és Bordeaux környékén) bővíti jó néhány üzlettel – írja az LSA szaklap.
Már júliusban nyitnak
Az Intermarché arra számít, hogy a következő négy évben több mint 50%-kal növelheti az egy négyzetméterre jutó értékesítést, ami összeségében 2,6 milliárd eurós potenciális forgalomnövekedést jelent. Eközben az Auchan az első üzleteket már július 1-jére integrálni kívánja meglévő hálózatába, és elsősorban nagyobb piaci részesedésre számít.
Előbb azonban meg kell küzdeniük a szakszervezetekkel. A megállapodás értelmében a vevők átveszik valamennyi alkalmazottat és legalább tizenöt hónapig nem változtatnak a munkaszerződésekben rögzített feltételeken. Ez komoly kihívást az Intermarché számára jelent, amely a Casinóval ellentétben kizárólag franchise formában működik. A szakszervezetekkel való első találkozóra február 1-jén kerül sor.
Kapcsolódó cikkeink
Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >