Az ásványvízpiac felkészült a kánikulára
Az ásványvíz piacon még nem érezhető a hőség hatása, de a gyártók felkészültek a növekvő kereslet kielégítésére – mondták az MTI által megkérdezett piaci szereplők és szakértők.
Balog Zoltán, a több, mint 1 milliárd literes magyarországi ásványvízpiacon jelenlétét tavaly 150 millió literre, több mint kétszeresére növelő Magyarvíz Ásványvíz Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta: hőségriadó esetén mindig azonnal dupla rendeléseket adnak le a kereskedők, hogy ne fogyjanak ki a készletekből a megnövekedett fogyasztás következtében.
A kereskedelmi igazgató rámutatott: idén már 50 millió liter vizet adtak el, pedig még csak most kezdődik a szezon. Egyelőre kapacitáskorlátok is útját állják a növekedésnek, de jövőre már dupla palackozó soruk lesz egy elkezdődő beruházásnak köszönhetően.
A Magyarvíz Ásványvíz Kft. főként sajátmárkás, olcsóbb árfekvésű vizeket palackoz, a Primavera az egyetlen brand terméke. A cég beszállítója például a Penny-nek, az Aro-nak, a Tesco-nak, a Reál Hungáriának. A Fonyódi és Jana vizeiről ismert Fonyódi Ásványvíz Kft.-nél egyelőre még nem érzékelik a múlt hét péntek óta tartó hőség hatását – mondta a cég értékesítési igazgatója. Herjeczki Zoltán felhívta a figyelmet arra, hogy júniusban és július első hetében elég sok akciójuk volt, így jelenleg abban bíznak, hogy a kereskedelemben felgyülemlett áru a hőség hatására elfogy és jobban veszik majd a Fonyódi vizeit is. A magyarországi ásványvíz piacon a Fonyódi Ásványvíz Kft. mintegy 25 millió liter ásványvizet ad el.
Az első negyedévben körülbelül ugyanannyi ásványvíz fogyott, mint az előző év azonos időszakában: összesen 225 millió liter vizet palackoztak. Ennek 93 százaléka volt az ásványvíz, 6 százaléka forrásvíz, a fennmaradó rész egyéb (például ízesített, dúsított) kategóriába tartozott. Az összes ásványvíz 56 százaléka volt szénsavas, 6 százaléka enyhén szénsavas és 38 százaléka szénsavmentes. 2009-ben összesen 1.100 millió liter ásványvizet palackoztak, az egy főre jutó fogyasztás pedig éves szinten 110 liter volt – írja a ProfitLine.hu.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megvette a Danone a belga The Akkermansia Company-t
A Danone meg nem nevezett összegért vásárolta meg a bélflóra-egészség…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >