Az ásványvízpiac felkészült a kánikulára
Az ásványvíz piacon még nem érezhető a hőség hatása, de a gyártók felkészültek a növekvő kereslet kielégítésére – mondták az MTI által megkérdezett piaci szereplők és szakértők.
Balog Zoltán, a több, mint 1 milliárd literes magyarországi ásványvízpiacon jelenlétét tavaly 150 millió literre, több mint kétszeresére növelő Magyarvíz Ásványvíz Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta: hőségriadó esetén mindig azonnal dupla rendeléseket adnak le a kereskedők, hogy ne fogyjanak ki a készletekből a megnövekedett fogyasztás következtében.
A kereskedelmi igazgató rámutatott: idén már 50 millió liter vizet adtak el, pedig még csak most kezdődik a szezon. Egyelőre kapacitáskorlátok is útját állják a növekedésnek, de jövőre már dupla palackozó soruk lesz egy elkezdődő beruházásnak köszönhetően.
A Magyarvíz Ásványvíz Kft. főként sajátmárkás, olcsóbb árfekvésű vizeket palackoz, a Primavera az egyetlen brand terméke. A cég beszállítója például a Penny-nek, az Aro-nak, a Tesco-nak, a Reál Hungáriának. A Fonyódi és Jana vizeiről ismert Fonyódi Ásványvíz Kft.-nél egyelőre még nem érzékelik a múlt hét péntek óta tartó hőség hatását – mondta a cég értékesítési igazgatója. Herjeczki Zoltán felhívta a figyelmet arra, hogy júniusban és július első hetében elég sok akciójuk volt, így jelenleg abban bíznak, hogy a kereskedelemben felgyülemlett áru a hőség hatására elfogy és jobban veszik majd a Fonyódi vizeit is. A magyarországi ásványvíz piacon a Fonyódi Ásványvíz Kft. mintegy 25 millió liter ásványvizet ad el.
Az első negyedévben körülbelül ugyanannyi ásványvíz fogyott, mint az előző év azonos időszakában: összesen 225 millió liter vizet palackoztak. Ennek 93 százaléka volt az ásványvíz, 6 százaléka forrásvíz, a fennmaradó rész egyéb (például ízesített, dúsított) kategóriába tartozott. Az összes ásványvíz 56 százaléka volt szénsavas, 6 százaléka enyhén szénsavas és 38 százaléka szénsavmentes. 2009-ben összesen 1.100 millió liter ásványvizet palackoztak, az egy főre jutó fogyasztás pedig éves szinten 110 liter volt – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >