Az áruházláncok igyekeznek minél kisebbet emelni
A kiskereskedelmi áruházláncok várhatóan nem építik be teljes mértékben termékeik árába a július 1-jei 5 százalékos áfaemelést – nyilatkozták egybehangzóan az MTI által megkérdezett társaságok képviselői.
A Tesco szóvivője kizárta, hogy az áfaemelésre hivatkozva burkolt, öt százalékosnál nagyobb áremelést hajtsanak végre valamely terméknél, sőt, a Tesco számos esetben megkísérli az áfaemelés előtti szinten tartani az árakat. Az új árakra az áruházlánc június 30-án este 11-órától reggel 6 óráig áll át, ezért ebben az időszakban a non-stop nyitva tartó áruházak zárva tartanak. A CBA áruházlánc kommunikációs vezetője szerint több termék beszállítóival is egyeztetnek az árak csökkentéséről, annak érdekében, hogy ne a fogyasztók viseljék teljes mértékben az áfaemelés hatásait. Ennek eredményeként a CBA áruházaiban is lesz számos olyan termék, amelynek ára nem emelkedik az áfaemelés mértékével. A CBA elsősorban az alapvető élelmiszerek árát nem kívánja jelentősen emelni, mivel az áfaemelés leginkább a legkisebb jövedelemből élőket terheli.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >