Az áruházi üveggyűjtés népszerűsítéséért indul kampány
Az üveghulladékok áruházi gyűjtésének népszerűsítéséért indít kampányt az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség (OKTF) azért, hogy bekerüljön a köztudatba az üveghulladék szelektív gyűjtésének fontossága és lehetősége – közölte az OKTF szerdán az MTI-vel.
Az OKTF szerint a környezettudatos vásárlás a háztartásokban kezdődik a bevásárló lista megírásával, a bevásárlókosár vagy táska előkészítésével, valamint az üveghulladékok összegyűjtésével. Erre utal a kampány szlogenje is: „Kösd össze a vásárlást a szelektív gyűjtéssel, vidd magaddal az üres üvegeket!”
Kiemelték, hogy egy 2010 júniusában életbe lépett jogszabály-módosítás értelmében az 500 négyzetméternél nagyobb alapterületű áruházakban kötelező az üzlet által forgalmazott, hulladékká vált kereskedelmi csomagolás visszavétele. Ez mintegy 2000 üzletet érint szerte az országban.
Az üveghulladék továbbá a gyűjtőszigeteken, a hulladékudvarokban és kísérleti jelleggel néhány településen a házhoz menő gyűjtés keretében szelektálható – tették hozzá.
A közlemény szerint Magyarországon az összes kibocsátott üveg csomagolásnak csupán 32 százalékát használják fel újra, míg az Európai Unió 60 százalékos hasznosítási arányt követel meg. Az OKTF azért indítja el az üveggyűjtést népszerűsítő kampányát, mert úgy véli, hogy a kialakult helyzeten a lakosság aktív részvételével javítani lehet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Puha papír, kemény piac
A papír zsebkendők és szalvéták piaca az utóbbi években jelentős…
Tovább olvasom >A környezetet védi a Hy-Vee új projektjeivel
Lezárult a Hy-Vee napenergia-projektjének első szakasza az iowai Charitonban. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek januárban
2025 januárjában az ipari termelői árak átlagosan 9,1 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Húsvéti sonkákat, gyümölcsleveket és gluténmentes termékeket vizsgál a fogyasztóvédelem
Megkezdte a húsvéti sonkák, gyümölcslevek és gluténmentes termékek vizsgálatát a…
Tovább olvasom >Lóga Máté: az elrugaszkodás éve lehet 2025
A kiskereskedelmi forgalom dinamikus bővülése azt mutatja, hogy az elmúlt…
Tovább olvasom >