Az áruházi üveggyűjtés népszerűsítéséért indul kampány
Az üveghulladékok áruházi gyűjtésének népszerűsítéséért indít kampányt az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség (OKTF) azért, hogy bekerüljön a köztudatba az üveghulladék szelektív gyűjtésének fontossága és lehetősége – közölte az OKTF szerdán az MTI-vel.
Az OKTF szerint a környezettudatos vásárlás a háztartásokban kezdődik a bevásárló lista megírásával, a bevásárlókosár vagy táska előkészítésével, valamint az üveghulladékok összegyűjtésével. Erre utal a kampány szlogenje is: „Kösd össze a vásárlást a szelektív gyűjtéssel, vidd magaddal az üres üvegeket!”
Kiemelték, hogy egy 2010 júniusában életbe lépett jogszabály-módosítás értelmében az 500 négyzetméternél nagyobb alapterületű áruházakban kötelező az üzlet által forgalmazott, hulladékká vált kereskedelmi csomagolás visszavétele. Ez mintegy 2000 üzletet érint szerte az országban.
Az üveghulladék továbbá a gyűjtőszigeteken, a hulladékudvarokban és kísérleti jelleggel néhány településen a házhoz menő gyűjtés keretében szelektálható – tették hozzá.
A közlemény szerint Magyarországon az összes kibocsátott üveg csomagolásnak csupán 32 százalékát használják fel újra, míg az Európai Unió 60 százalékos hasznosítási arányt követel meg. Az OKTF azért indítja el az üveggyűjtést népszerűsítő kampányát, mert úgy véli, hogy a kialakult helyzeten a lakosság aktív részvételével javítani lehet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése, a gazdák 91…
Tovább olvasom >AM: jelentős támogatás segíti a Dévaványai-Ecsegi puszták természetes vízháztartásának helyreállítását
A Körös-Maros Nemzeti Park területének jelentős része vizes élőhely, ezért…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a mezőgazdasági területek fenntarthatósága mellett fontos a vízhiányos időszakok okozta helyzet kezelése is
A mezőgazdasági termőterületek fenntarthatósága mindannyiunk számára fontos, viszont legalább ilyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >