Az árrésstop kiterjesztése jöhet a piperecikkekre is
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban jelentette be, hogy az élelmiszerek után a mindennapokban használt háztartási piperecikkekre is kiterjesztenék az árréscsökkentést.
A tárcavezető szerint ezek a termékek – például mosószerek, mosogatószerek, tusfürdők, babaápolási szerek és pelenkák – jelentős mértékben befolyásolják az infláció alakulását, ezért szükségesnek látják az árrések csökkentését ebben a szegmensben is.
A miniszter hangsúlyozta, hogy bizonyos termékcsoportoknál akár 30 százalék feletti árréseket is megfigyeltek. Az új szabályozás nemcsak az egyes termékekre, hanem az ezeket forgalmazó üzletekre is vonatkozni fog: Nagy Márton példaként említette a DM, a Rossmann és a Müller áruházláncokat, de minden olyan boltra kiterjed majd az intézkedés, amely az érintett termékeket forgalmazza.
A magyar kormány 2025 márciusában vezette be az árrésstopot több alapvető élelmiszerre, például tojásra, étolajra, cukorra, burgonyára, tejre, csirkemellre, sertéscombra és lisztre. A szabályozás értelmében az érintett termékekre a kereskedők legfeljebb 10 százalékos árrést számolhatnak fel. A kabinet célja az volt, hogy ezzel hozzájáruljon az élelmiszer-infláció letöréséhez. A most tervezett kiterjesztés ezt a szándékot erősítené tovább a mindennapi fogyasztási cikkek piacán is.
Kapcsolódó cikkeink
Zsigó Róbert: öt hete vezették be az árréscsökkentést, azóta 887 élelmiszer ára lett kedvezőbb
Öt hete vezette be a kormány az árréscsökkentést, azóta 887…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >NGM: jelentős hatása van az árréscsökkentésnek: az infláció már márciusban 4,7 százalékra esett
Az indokolatlanul magas áremeléseket a kormány nem tűrte tovább, ezért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Natura 2000 gyepterületen gazdálkodók számára nyújt támogatást az Agrárminisztérium
Nagyon várt támogatáshoz jutnak az érintettek, első körben több mint…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >