Az árrésstop kiterjesztése jöhet a piperecikkekre is
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban jelentette be, hogy az élelmiszerek után a mindennapokban használt háztartási piperecikkekre is kiterjesztenék az árréscsökkentést.
A tárcavezető szerint ezek a termékek – például mosószerek, mosogatószerek, tusfürdők, babaápolási szerek és pelenkák – jelentős mértékben befolyásolják az infláció alakulását, ezért szükségesnek látják az árrések csökkentését ebben a szegmensben is.
A miniszter hangsúlyozta, hogy bizonyos termékcsoportoknál akár 30 százalék feletti árréseket is megfigyeltek. Az új szabályozás nemcsak az egyes termékekre, hanem az ezeket forgalmazó üzletekre is vonatkozni fog: Nagy Márton példaként említette a DM, a Rossmann és a Müller áruházláncokat, de minden olyan boltra kiterjed majd az intézkedés, amely az érintett termékeket forgalmazza.
A magyar kormány 2025 márciusában vezette be az árrésstopot több alapvető élelmiszerre, például tojásra, étolajra, cukorra, burgonyára, tejre, csirkemellre, sertéscombra és lisztre. A szabályozás értelmében az érintett termékekre a kereskedők legfeljebb 10 százalékos árrést számolhatnak fel. A kabinet célja az volt, hogy ezzel hozzájáruljon az élelmiszer-infláció letöréséhez. A most tervezett kiterjesztés ezt a szándékot erősítené tovább a mindennapi fogyasztási cikkek piacán is.
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Augusztus végéig meghosszabbítják az élelmiszerek árréscsökkentését
Nagy István agrárminiszter a saját Facebook-oldalán jelentette be, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >