Az árérzékeny vásárlók 19%-kal növelték meg a Lidl bevételeit az Egyesült Királyságban
A német Lidl brit leányvállalatának bevételei 19%-kal nőttek annak köszönhetően, hogy alacsony árai egyre több vásárlót vonzottak. Ennek ellenére az infláció és az új üzletekbe eszközölt beruházásokból adódó magasabb költségek miatt a lánc veszteséges lett a szigetországban.
Az Egyesült Királyságban a Kantar piackutató szerint a Lidl és a rivális Aldi UK a leggyorsabban növekvő élelmiszerüzletek.
Vonzerejük a brit megélhetési válság idején nőtt, hiszen a vásárlók pénzt akartak megtakarítani, és hagyományos versenytársaikkal, például a Tescóval és a Sainsbury’s-szel ellentétben folyamatosan nyílnak új üzleteik.
A 2023. február 28-ig tartó 12 hónapban a Lidl GB 1,5 millió új vásárlót fogadott, ami által bevétele 9,3 milliárd fontra nőtt, ám a német Schwarz Csoporthoz tartozó vállalat 76 millió font (94,97 millió dollár) adózás előtti veszteséget könyvelt el.
Ryan McDonnell, a Lidl GB vezérigazgatója nyilatkozatában elmondta:
– Az egész kiskereskedelmi piac inflációval küzd, és ez alól mi sem vagyunk kivétel. Számunkra azonban az a fontos, hogy a hagyományos szupermarketekhez viszonyítva soha akkora árkülönbséget nem tudtunk felmutatni, mint most.
– Invesztáltunk az áraink alacsonyan tartásába a legtöbb vásárló számára nagy kihívást jelentő évben, és most, hogy naponta egyre több vásárló tér be hozzánk, a célunk az, hogy minden háztartás számára minőségi, megfizethető árú élelmiszert biztosítsunk a helyi Lidl üzletben.
Hosszú távú kilátások
A Lidl GB, Nagy-Britannia hatodik legnagyobb üzletlánca 7,6%-os piaci részesedéssel rendelkezik és korábban jelezte, hogy a hosszú távú kilátások miatt nem aggódik a viszonylag alacsony nyereségességgel kapcsolatban.
A vállalat közleménye szerint anyavállalatának teljes támogatását élvezi és az év során 533 millió fontot fektetett be, illetve több mint 50 új üzletet nyitott Nagy-Britanniában.
A diszkontok teljesítménye a hagyományos nagy szereplőket is agresszívebb versenyre kényszeríti, és ők az árak alacsonyan tartása érdekében vállalták a profitcsökkenést.
Tavaly az lánc, amely a teljes frisshús-, tojás-, tej-, vaj- és tejszínkínálatát brit beszállítóktól szerzi be, több mint 4 milliárd fontot költött brit vállalatoknál, megerősítve a hazai termelők iránti elkötelezettségét.
Kapcsolódó cikkeink
20 új üzlethelyszínt keres az Aldi az Egyesült Királyságban
Frissített listát tett közzé az Aldi azokról a brit városokról…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Az Allee-ban adták át az ország első beltéri antenna rendszerét, amelyen mindhárom mobilszolgáltató 5G hálózata elérhető
A több szolgáltatót kiszolgáló beltéri hálózat egyedülálló az országban, különlegessége,…
Tovább olvasom >