Az áremelkedések miatt a szülők többsége inkább elkészíti, mint megveszi a gyermek iskolai harapnivalóját
A szülők közel fele egyáltalán nem szokott zsebpénzt adni gyermekének, egyharmaduk naponta 1000 forint alatti összeget biztosít ennivalóra iskolába induláskor – derül ki a Pek-Snack legfrissebb, 1308 főt megkérdező online kutatásából. A jelenleg tapasztalható inflációs környezet miatt a szülők döntő többsége (73 százalék) mindenképp racionalizálja a költéseit, emiatt gyakrabban készíti el saját maga a gyermek útravalóját. Amennyiben viszont bevásárol, már messze a pékáru a legnépszerűbb körükben.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/10/Iskolai-ke%CC%81szu%CC%88lo%CC%8Bde%CC%81s.jpg)
A szülők már inkább csomagolnak, mint pénzt adnak
Tízből kilenc szülő szokott otthon tízórait csomagolni gyermekének. Péksüteményt a válaszadók közel kétharmada szokott adni a csemetének, ezt követi a gyümölcs és a zöldség (54,7%), a müzli és a zabszelet (34,8%), majd a házi sütemény (20,7%). Tejterméket minden kilencedik szülő készít be gyermekének iskolába induláskor – mutat rá a Pek-Snack, Magyarország és a közép-európai régió meghatározó látványpékség-hálózata által végzett online felmérése.
A megkérdezettek közül 42 százalék nem szokott költőpénzt adni gyermekének, 33,3 százalékuk pedig napi 1000 forint alatti összeget szán iskolai harapnivalóra. 1000-2000 forint közötti összeggel a válaszadók mintegy 21 százaléka engedi el a nebulókat iskolába, míg napi 2000 forintnál többet a nyilatkozók csak elenyésző része, 3,6 százalék ad.
Az infláció miatt a szülők rákényszerülnek otthon készíteni az ennivalót a gyereknek
A jelenleg tapasztalható áremelkedések sok szülőt arra késztetnek, hogy gyakrabban készítsenek otthon kaját. 73 százalék ugyanis azt nyilatkozta, az infláció miatt mindenképp racionalizálja a költéseit, és saját maga is süt-főz gyermekének. Közel 25 százalék azonban egyáltalán nem mond le az iskolába indulók esetében a boltban vásárolt harapnivalókról, mivel egyszerűbb és praktikusabb így megoldani a helyzetet. Mások pedig egyszerű időspórolás miatt döntenek a kész termékek megvétele mellett. Azok aránya, akik biztosan lemondanak a vásárlásról, mert spórolni szeretnének, 2,7 százalék. A péksütemények érezhetően kézenfekvő megoldást jelentenek, mert ha vásárlásról van szó, akkor a szülők mintegy háromnegyede e mellett dönt. Nagy népszerűségnek örvendenek még a gyümölcsök és zöldségek, illetve az előre elkészített szendvicsek.
Péksüteményekre a válaszadók több mint fele (52,9%) jellemzően 1000 forint alatt költ naponta, ami azt mutatja, hogy ezek a termékek még mindig kedvező árú alternatívát jelentenek akkor, ha éhesek vagyunk. 39,7 százalék 1000-2000 forint közötti összeget szokott ezekre áldozni, 2000 forintnál többet mindössze 7,4 százalék szán. A pékárukat a kitöltők 40,5 százaléka élelmiszerboltból szerzi be, közel egyharmada (31,2%) látványpékségből, 21 százalék pedig szupermarketből vásárolja. Ám elenyésző rész, alig 2 százalék kávézókból viszi haza a másnapi finomságot.
A péksütemények nagyon népszerűek a gyerekek körében, a kakaós csiga a kedvencük
A kutatásból kiderül, hogy a gyermekek 76 százaléka hetente többször fogyaszt pékárut, naponta szinte minden harmadik iskolás eszik ilyet. Azok aránya, akik hetente csak egyszer, illetve még ritkábban, havonta néhány alkalommal választják ezt a harapnivalót, igen alacsony, alig 10 százalék. A péksütemények ízesítése kapcsán összességében az mondható, hogy az iskolába járó nebulók döntő része édesszájú, hiszen majd kétharmaduk az édes ízeket keresi, míg a többiek a sós ízek mellett teszik le a voksukat.
A gyermekek körében a legnépszerűbb a kakaós csiga, ez szinte örök kedvenc. Ezt követi a sajtos pogácsa, a zsömle, a kifli, a sajtos rúd, a fánk, a pizza, a túrós batyu, végül pedig a muffin.
Pek-Snack
Kapcsolódó cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >Árstopok és gazdasági intézkedések Közép-Európában: egyre több ország védekezik az infláció ellen
Miközben Magyarországon ismét napirendre került az árstopok bevezetése, Lengyelországban az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >K&H: mit mutat a fiatalok pénztárcája? Minden negyedik magyar huszonéves képtelen félretenni
Bár a fiatalok 57 százaléka rendelkezik valamekkora megtakarítással, 25 százalékuk…
Tovább olvasom >