Az árakba, a technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba invesztált a dm

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 12. 03. 20:14

A drogéria forgalma 17%-kal nőtt az elmúlt gazdasági évben

A dm az elmúlt gazdasági évben nagy mértékben fektetett az árakba, a digitális szolgáltatásokba, a fenntarthatóságba, az üzlethálózatba és a munkatársak fejlesztésébe. A vásárlók ezeket a jövőbe mutató intézkedéseket a dm-csoportban (Ausztria és 11 társországa) 16,5%-os forgalomnövekedéssel jutalmazták. A gazdasági közösség forgalma először szárnyalta túl az 5 milliárd eurós határt.

A cikk a Trade magazin 2024/12.01 lapszámában olvasható.

A vállalat a vásárlók nagyfokú hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja, amely során sikerül összehangolnia egymással látszólag ellentmondásban álló tulajdonságokat: bár korunkat a fekete-fehér gondolkodás jellemzi, például az olcsó kontra minőség és fenntarthatóság, a dm stratégiájában a hatékonyságot, a szinergiák kihasználását és a magas minőséget igyekszik egyedülálló módon összehangolni. A legatraktívabb árakat kínálják minőségi környezetben, kompetens és segítőkész munkatársakkal.

Kiegyensúlyozott növekedés a dm csoportban

Sikeres 2023/24-as gazdasági évre tekint vissza a dm gazdasági közössége, Ausztria és társországai (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Románia, Bulgária, Észak-Macedónia, Olaszország) 1947 üzletben (+1,9%), 5248 millió euró (+16,5) forgalmat értek el (euró éves átlagárfolyamokkal számolva).

A dm Magyarország forgalma több mint 244 milliárd forint volt az elmúlt gazdasági évben (628 millió euró), a bolti forgalom 17%-kal nőtt, az online forgalom pedig 20,5%-kal bővült az előző év azonos időszakához képest. A gazdasági év minden hónapjára jellemző volt a két számjegyű forgalmi fejlődés, azonban az infláció lassulásával a mennyiségi fejlődés vált elsődlegesen meghatározóvá. A vásárlások száma – bővülő kosárérték mellett – közel 10%-kal nőtt. A 4,7%-os országos infláció mellett a dm márkás termékek áremelkedése mindössze 0,58% volt, a tartós ár stratégia jegyében pedig a már tavaly is listázott termékek 50%-ának az ára nem változott.

A drogéria a fejlődés motorja kíván lenni

A dm-csoport több millió euró értékben hajtott végre fejlesztéseket az üzlethálózatot, a logisztikát, az IT-rendszereket érintően. A dm jövőbeli digitális lehetőségei szempontjából igazi mérföldkő az országspecifikus IT-rendszerek egyesítése egy közös rendszerbe: ezzel a folyamatok mind a 14 dm-országban egységesek lettek. A továbbfejlesztett digitális szolgáltatásokból a vásárlók is profitálnak, hiszen a dm úttörő szerepet tölt be az omnichannel kiskereskedelemben. Ennek fontos eleme a dm App, amely nemcsak a bevásárlás terepe, hanem a termékinformációk fontos és innovatív felülete is. Az online és az offline térben ugyancsak kiemelt fókuszt kap a drogéria active beauty törzsvásárlói programja, amelynek több mint 1,3 millió regisztrált tagja van. Az active beauty kártyás vásárlások aránya 57%, az online kuponok használati aránya 12 hónap alatt az aktív regisztráltak között: 39,49% volt. A dm App-ot közel 2 millió felhasználó töltötte le, ez 2023. szeptemberhez képest több mint 78%-os növekedést jelent.*

A dm folytatja a beruházásokat az üzlethálózat terén is, hogy tovább növelje azok vonzerejét. A fenntarthatósági törekvések részeként a 2023/24-es gazdasági évben 21 üzlet vált le a fosszilis energiahordozókról, összesen 9 üzlet, a saját tulajdonú érdi raktáruk, valamint a pátyi bérraktáruk tetején pedig napelem található, a vásárolt áram 100%-a zöld forrásból származik.

Minőségi munkakörnyezet, támogató légkör

A nemzetközi szinergiák, innovációk kihasználása mellett a drogéria továbbra is megőrizte emberarcú vonásait: a munkavállalók támogatása és a minőségi munkakörnyezet megteremtése kiemelt terület a dm számára, a stabil anyagi feltételek mellett béren felüli juttatás és számos jólléti, kényelmi elem áll a munkavállalók rendelkezésére. Sokrétű munkáltatói tevékenysége elismeréseként a dm ismét elnyerte a Családbarát Hely tanúsító védjegyet, a Megbízható Munkáltató, illetve a Randstad Attraktív Munkáltató elismerését is. (x)

Kapcsolódó cikkeink