Az ára alapján a magyar alma a középmezőnyben van az EU piacain
Az Európai Bizottság almapiaci elemzése szerint ismét a lengyel alma a legolcsóbb az uniós országok közül.

(Fotó: Pixabay)
A DG Agri február 10-én közzétett adatai szerint a friss fogyasztásra kerülő alma ára a legtöbb tagállamban lényegesen magasabb, mint az előző év azonos időszakában. Az Európai Bizottság utolsó néhány havi piaci elemzésében még a belga és a holland almaárak voltak a legalacsonyabbak, ám a legfrissebb jelentés szerint ismét Lengyelországé ez a kétes dicsőség, míg Magyarország a középmezőnyben helyezkedik el – írja a fruitveb.hu.
A DG Agri kis mértékben csökkentette korábbi termésprognózisát, ezáltal 12 millió tonna alá becsüli az idei betakarított mennyiséget
Ennek egyik oka, hogy a legnagyobb uniós termelő Lengyelország esetében igen bizonytalan számok állnak rendelkezésre a valóban leszedett alma mennyiségéről – a lengyelek elsősorban a munkaerő területén küzdenek problémákkal, ráadásul strukturális átalakításra lenne szükség a fajtaszerkezetben, mivel nehezen tudják külföldön értékesíteni a kevéssé piacképes fajtákat. Az utóbbi hetekben számos hír érkezett Nyugat-Európából az alacsony almaárakról, és a helyi szervezetek számos fórumon jelezték is a problémát a felvásárlók felé, ennek eredményeként a legutóbbi időszakban az árak a legtöbb tagállamban, így Magyarországon is emelkedésnek indultak.
Fruitveb
Kapcsolódó cikkeink
Összeurópai gazdatüntetés az uniós agrártámogatások elvonása ellen
Összeurópai gazdatüntetést tartott ma Brüsszelben a Copa-Cogeca uniós termelői szervezet…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság a KAP egyszerűsítését javasolja a versenyképesség fokozása érdekében
Az Európai Bizottság a közös agrárpolitika (KAP) egyszerűsítését célzó intézkedéscsomagot…
Tovább olvasom >Tovább emelkedett a csirkehús ára
Az AKI vágási statisztikai adatai alapján Magyarországon 170,0 ezer tonna…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >