Az Apple negyedéves bevétele 4 százalékkal, 124,3 milliárd dolláros rekordszintre nőtt
Az Apple Inc. az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben növelte bevételét és adózott eredményét a tavalyi utolsó negyedévben.

A világ legerősebb márkája tovább erősödött
A társaság részvényei 3 százalékkal drágultak a New York-i tőzsde csütörtöki zárása utáni elektronikus kereskedésben, miután a cég azt közölte, hogy a növekvő szolgáltatási bevételek ellensúlyozták a kínai eladások váratlan visszaesését és az okostelefonok eladásából származó bevételek csökkenését.
Az Apple beszámolója szerint a december végével záródott pénzügyi első negyedévében adózott eredménye 7 százalékkal, 36,33 dollárra, részvényenként 2,40 dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 33,9 milliárd dollárról, részvényenként 2 dollárról.
A negyedéves bevétel 4 százalékkal rekordszintre, 124,3 milliárd dollárra emelkedett.
Az elemzők várakozásának átlagában kisebb, 124,26 milliárd dolláros bevétel és szerényebb, 2,35 dolláros részvényarányos eredmény szerepelt.
Az Apple eladásai Kínában, a vállalat egyik kulcsfontosságú piacán, 11 százalékkal, 18,5 milliárd dollárra estek a negyedévben.
Az iPhone eladásból származó bevétel 69,1 milliárd dollárra csökkent a negyedévben az egy évvel korábbi 69,7 milliárd dollárról, miközben az elemzők javuló, 70,7 milliárd dolláros adatot vártak.
A Mac számítógépek értékesítéséből származó bevétel 8,99 milliárd dollárra nőtt 7,78 milliárd dollárról, a hordható eszközök, kiegészítők és otthoni berendezések szegmensben a bevétel 11,95 milliárd dollárról 11,75 milliárd dollárra csökkent, az iPad eladások bevétele pedig 8,09 milliárd dollárra nőtt 7,02 milliárd dollárról.
Az App Store, az Apple Music, az Apple Pay és az iCloud szolgáltatásokból származó bevétel 26,3 milliárd dollárra ugrott a tavalyi utolsó három hónapban az egy évvel korábbi 23,1 milliárd dollárról.
Kapcsolódó cikkeink
A Samsung bemutatja az új 9100 PRO SSD-jét, PCIe 5.0 támogatással
A Samsung 9100 PRO, a vállalat fogyasztói felhasználásra szánt SSD-kínálatának…
Tovább olvasom >Az AHR Expo-n debütáltak az LG legújabb HVAC megoldásai
Az LG Electronics (LG) a floridai Orlandóban megrendezett, világhírű AHR…
Tovább olvasom >Megérkeztek az okos asszisztenssel felvértezett telefonok
Eljött a mobiltelefonok új korszaka: a mesterséges intelligencia (MI) beépítése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >