Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására
Az Apple-nek az a célja, hogy 2019-re képes legyen elektromos autót gyártani, s ezért felgyorsította az erre irányuló erőfeszítéseit – közölte keddi számában a The Wall Street Journal.
A cég több mint egy évet töltött el a saját autógyártás lehetőségeinek mérlegelésével. Az erre szakosodott, Titan kódnevű projekt vezetői a közelmúltban engedélyt kaptak arra, hogy megháromszorozzák a gépjármű-csapat 600 fős létszámát. Noha a cég számos szakembert vett fel vezető nélküli gépjárművek kifejlesztésére, szakértők szerint az Apple első elektromos autói nem lesznek teljesen önjáróak.
Az elemek, a szenzorok és a szoftver-hardver integrációja területén a cég az iPhone révén már rendelkezik tapasztalatokkal, amelyeket hasznosítani tud majd az újabb generációs autóknál.
A lap rámutatott, hogy egy-egy új jármű bevezetése azoknak a cégeknek sem könnyű, amelyeknek már van tapasztalatuk ezen a területen.
Nem világos egyebek között az sem, hogy ki lenne az Apple járműipari gyártópartnere. A lap rámutatott, hogy az ilyen jellegű projektek esetében nem ritka, hogy csúsznak a határidők. A The Wall Street Journal szerint az Apple nem feltétlenül arra készül, hogy az elektromos autója már 2019-ben eljusson a fogyasztóhoz, hanem arra, hogy a mérnökök meghatározzák a termék alaptulajdonságait.
Az elektromos autók piacán az alacsony olajárak miatt jelenleg nincs tülekedés, de az üzemanyag-költségek növekedhetnek, mint ahogy világszerte szigorodhatnak a környezetvédelmi előírások is.
Jelenleg a Tesla Motors és a Nissan gyártja a legismertebb és legnagyobb teljesítményű akkumulátoros autókat. Szakértők szerint az Apple-autó debütálásának várható időpontjában más gyártók is megjelennek hasonló, nagy távolságok megtételére alkalmas autókkal a tömegpiacon: így a GM, a Volkswagen és a Porsche is. (MTI, Pogár Demeter)
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >