Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights & Analytics április 1-8 között végzett felmérésének adatai szerint a fogyasztók várhatóan 33,5 milliárd dollárt költenek idén anyák napjára, amely az Egyesült Államokban május 12-re esik. Ez a szám a felmérés történetében a második legmagasabb érték a tavalyi 35,7 milliárd dolláros rekord után.
Az amerikai felnőttek túlnyomó többsége (84%-a) várhatóan megünnepli az anyák napját, és azok, akik igen, átlagosan 254 dollárt terveznek ajándékokra és ünneplésre költeni. Ez az egy főre jutó összeg a felmérés történetében a második legmagasabb, a tavalyi rekordot jelentő 274,02 dollárt követően.
A legnagyobb költekezők várhatóan a 35 és 44 év közöttiek lesznek, akik átlagosan 345,75 dollárt szánnak az ünnepre. Az ünneplők többsége (59%) kifejezetten anyukájának vásárol, de 22% feleségét, 12% pedig lányát is megajándékozza.
Az előző évekhez hasonlóan a legnépszerűbb ajándék a virág (74%), az üdvözlőkártya (74%) és az olyan különleges programok, mint a vacsora vagy villásreggeli (59%). Az NRF szerint a fogyasztók összesen 7 milliárd dollárt költenek majd ékszerekre, 5,9 milliárd dollárt különleges programokra és 3,5 milliárd dollárt elektronikai cikkekre. A felmérés szerint a virágokra fordított összes költés várhatóan eléri a 3,2 milliárd dollárt, míg az üdvözlőkártyákra fordított összeg 1,1 milliárd dollárt tehet ki idén.
Továbbra is az online vásárlás (35%) a legnépszerűbb, amelyet az áruházak (32%), a szaküzletek (29%) és a helyi vagy kisvállalkozások (25%) követnek a vásárlás helyeként. A fogyasztók közül a korábbi évekhez képest többen mondják, hogy olyan tárgyakat keresnek majd, amelyek egyediek vagy mások (48%), vagy különleges emléként megőrizhetők (43%).
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >Közel 120 új üzletet nyitott az Aldi 2024-ben az USA-ban
Az Aldi, az egyik leggyorsabban növekvő diszkont élelmiszerlánc, 2024-ben közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >