Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights & Analytics április 1-8 között végzett felmérésének adatai szerint a fogyasztók várhatóan 33,5 milliárd dollárt költenek idén anyák napjára, amely az Egyesült Államokban május 12-re esik. Ez a szám a felmérés történetében a második legmagasabb érték a tavalyi 35,7 milliárd dolláros rekord után.
Az amerikai felnőttek túlnyomó többsége (84%-a) várhatóan megünnepli az anyák napját, és azok, akik igen, átlagosan 254 dollárt terveznek ajándékokra és ünneplésre költeni. Ez az egy főre jutó összeg a felmérés történetében a második legmagasabb, a tavalyi rekordot jelentő 274,02 dollárt követően.
A legnagyobb költekezők várhatóan a 35 és 44 év közöttiek lesznek, akik átlagosan 345,75 dollárt szánnak az ünnepre. Az ünneplők többsége (59%) kifejezetten anyukájának vásárol, de 22% feleségét, 12% pedig lányát is megajándékozza.
Az előző évekhez hasonlóan a legnépszerűbb ajándék a virág (74%), az üdvözlőkártya (74%) és az olyan különleges programok, mint a vacsora vagy villásreggeli (59%). Az NRF szerint a fogyasztók összesen 7 milliárd dollárt költenek majd ékszerekre, 5,9 milliárd dollárt különleges programokra és 3,5 milliárd dollárt elektronikai cikkekre. A felmérés szerint a virágokra fordított összes költés várhatóan eléri a 3,2 milliárd dollárt, míg az üdvözlőkártyákra fordított összeg 1,1 milliárd dollárt tehet ki idén.
Továbbra is az online vásárlás (35%) a legnépszerűbb, amelyet az áruházak (32%), a szaküzletek (29%) és a helyi vagy kisvállalkozások (25%) követnek a vásárlás helyeként. A fogyasztók közül a korábbi évekhez képest többen mondják, hogy olyan tárgyakat keresnek majd, amelyek egyediek vagy mások (48%), vagy különleges emléként megőrizhetők (43%).
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
A nosztalgia jegyében dob piacra új ízt a Coca-Cola Amerikában
Február 10-én mutatja be a Coca-Cola legújabb üdítőjét, az Orange…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >