Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights & Analytics április 1-8 között végzett felmérésének adatai szerint a fogyasztók várhatóan 33,5 milliárd dollárt költenek idén anyák napjára, amely az Egyesült Államokban május 12-re esik. Ez a szám a felmérés történetében a második legmagasabb érték a tavalyi 35,7 milliárd dolláros rekord után.
Az amerikai felnőttek túlnyomó többsége (84%-a) várhatóan megünnepli az anyák napját, és azok, akik igen, átlagosan 254 dollárt terveznek ajándékokra és ünneplésre költeni. Ez az egy főre jutó összeg a felmérés történetében a második legmagasabb, a tavalyi rekordot jelentő 274,02 dollárt követően.
A legnagyobb költekezők várhatóan a 35 és 44 év közöttiek lesznek, akik átlagosan 345,75 dollárt szánnak az ünnepre. Az ünneplők többsége (59%) kifejezetten anyukájának vásárol, de 22% feleségét, 12% pedig lányát is megajándékozza.
Az előző évekhez hasonlóan a legnépszerűbb ajándék a virág (74%), az üdvözlőkártya (74%) és az olyan különleges programok, mint a vacsora vagy villásreggeli (59%). Az NRF szerint a fogyasztók összesen 7 milliárd dollárt költenek majd ékszerekre, 5,9 milliárd dollárt különleges programokra és 3,5 milliárd dollárt elektronikai cikkekre. A felmérés szerint a virágokra fordított összes költés várhatóan eléri a 3,2 milliárd dollárt, míg az üdvözlőkártyákra fordított összeg 1,1 milliárd dollárt tehet ki idén.
Továbbra is az online vásárlás (35%) a legnépszerűbb, amelyet az áruházak (32%), a szaküzletek (29%) és a helyi vagy kisvállalkozások (25%) követnek a vásárlás helyeként. A fogyasztók közül a korábbi évekhez képest többen mondják, hogy olyan tárgyakat keresnek majd, amelyek egyediek vagy mások (48%), vagy különleges emléként megőrizhetők (43%).
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Az ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt a Target iskolakezdési kampányában az Egyesült Államokban
A diszkontóriás július második hetében indította el iskolakezdési kampányát, amelyben…
Tovább olvasom >Leépít az Upside Foods
A sejttenyésztett húst előállító vállalat a „bizonytalan makrokörnyezetre” hivatkozva tervez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >