Az amerikai RTD-koktélok piacán törekszik nagyobb részesedésre a japán Suntory
A japán Suntory Holdings a szeszes italok terén megszerzett szakértelmére építve igyekszik növelni részesedését az amerikai dobozos koktélok piacán – közölte a 2030-ra globális vezető szerepre törő italóriás egyik magas rangú tisztviselője.
Bár a Suntory a tengerentúli fogyasztók körében leginkább a whiskyjéről ismert, az egyik legfontosabb növekedési piacát a dobozos koktélok, vagyis a fogyasztásra kész italok szegmense jelenti. A vállalat úgy véli, hogy éves RTD bevétele 2030-ig a mai szinthez képest megduplázódhat, és közel elérheti a 3 milliárd dollárt (2,68 milliárd eurót).
Az Euromonitor adatai szerint a Suntory a második helyen áll a globális RTD szegmensben, amit nagyban támogat a cég dominanciája Japánban. Előtte a globális piacvezető Mark Anthony Group, a White Claw hard seltzer gyártója áll, részben azért, mert a Suntory kisebb részesedéssel rendelkezik az Egyesült Államok piacán, ahol a top5 közé sem sikerült eddig bekerülnie.
RTD piac növekedése
A globális RTD-piaci értékesítés a világjárvány idején kétszámjegyű növekedést ért el, amikor is a fogyasztók egészségügyi aggályok miatt a sör és más magasabb kalóriatartalmú italokról váltottak, de ez a bővülés az IWSR szerint 2023-ra mindössze évi 2%-ra lassult.
Egyes vélekedések szerint a Suntory tengerentúli terjeszkedése ambiciózus lépés, hiszen a cégnek „utat kell találnia a helyi ízlések, az intenzív verseny, a piaci pozicionálás és a NoLo (no és low) alkohol trendek között”.
További nehézséget jelenthet, hogy az Egyesült Államokban az adók általában magasabbak a szeszesital-alapú RTD-k esetében, szemben a malátaitalból készültekkel.
A Suntory szakembere mégis úgy látja, hogy a Suntory versenyelőnyben van, ugyanis míg a maláta-alapú seltzerek kevesebb cukrot és kalóriát tartalmaznak, ízben kissé „lazák”, a szeszesital-alapú termékek jobb minőségűek, jobb ízűek, bár kalória- és cukortartalmuk változatlan.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
283 millió dollárt ajánl a Danone a Lifeway Foods kefirgyártóért
A Danone a Lifeway körül kialakult heves családi vita közepette…
Tovább olvasom >Személyre szabott ajánlatokat akarnak a fogyasztók az online élelmiszerkereskedőktől
Az Algolia platform által végzett kutatásban megkérdezett 1000 amerikai felnőtt…
Tovább olvasom >Közös RTD-koktélt dob piacra a Coca-Cola és a Bacardi
A Coca-Cola és a Bacardi a két márkanevet ötvöző névvel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbűnözés és AI: veszélyek és lehetőségek
Keleti Arthur kibertitok-jövőkutató, az Informatikai Biztonság Napja (ITBN) alapítója a…
Tovább olvasom >Pazarlóbban bánnak a készételekkel a háztartások
Megtört az élelmiszerpazarlás évek óta tartó csökkenési trendje a Nébih…
Tovább olvasom >Kettészakadt a kkv-szektor: a nagyobbak már pozitívan látják a jövőt
A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján…
Tovább olvasom >