Az amerikai RTD-koktélok piacán törekszik nagyobb részesedésre a japán Suntory
A japán Suntory Holdings a szeszes italok terén megszerzett szakértelmére építve igyekszik növelni részesedését az amerikai dobozos koktélok piacán – közölte a 2030-ra globális vezető szerepre törő italóriás egyik magas rangú tisztviselője.
Bár a Suntory a tengerentúli fogyasztók körében leginkább a whiskyjéről ismert, az egyik legfontosabb növekedési piacát a dobozos koktélok, vagyis a fogyasztásra kész italok szegmense jelenti. A vállalat úgy véli, hogy éves RTD bevétele 2030-ig a mai szinthez képest megduplázódhat, és közel elérheti a 3 milliárd dollárt (2,68 milliárd eurót).
Az Euromonitor adatai szerint a Suntory a második helyen áll a globális RTD szegmensben, amit nagyban támogat a cég dominanciája Japánban. Előtte a globális piacvezető Mark Anthony Group, a White Claw hard seltzer gyártója áll, részben azért, mert a Suntory kisebb részesedéssel rendelkezik az Egyesült Államok piacán, ahol a top5 közé sem sikerült eddig bekerülnie.
RTD piac növekedése
A globális RTD-piaci értékesítés a világjárvány idején kétszámjegyű növekedést ért el, amikor is a fogyasztók egészségügyi aggályok miatt a sör és más magasabb kalóriatartalmú italokról váltottak, de ez a bővülés az IWSR szerint 2023-ra mindössze évi 2%-ra lassult.
Egyes vélekedések szerint a Suntory tengerentúli terjeszkedése ambiciózus lépés, hiszen a cégnek „utat kell találnia a helyi ízlések, az intenzív verseny, a piaci pozicionálás és a NoLo (no és low) alkohol trendek között”.
További nehézséget jelenthet, hogy az Egyesült Államokban az adók általában magasabbak a szeszesital-alapú RTD-k esetében, szemben a malátaitalból készültekkel.
A Suntory szakembere mégis úgy látja, hogy a Suntory versenyelőnyben van, ugyanis míg a maláta-alapú seltzerek kevesebb cukrot és kalóriát tartalmaznak, ízben kissé „lazák”, a szeszesital-alapú termékek jobb minőségűek, jobb ízűek, bár kalória- és cukortartalmuk változatlan.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Saját marhahúsüzemet nyitott a Walmart az USA-ban
A Walmart megnyitotta első, teljesen saját tulajdonú és üzemeltetésű marhahús-feldolgozó…
Tovább olvasom >17 millió dolláros beruházással erősít Houstonban az Anheuser-Busch
Az Anheuser-Busch újabb 17 millió dollárt fordít houstoni sörgyárára, ezzel…
Tovább olvasom >Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >